چگونه مهاجرت کنیم ؟

مهاجرت در معنای لغوی یعنی هجرت از مکانی به مکان دیگر برای زندگی بهتر . بسیاری از افراد برای زندگی بهتر از مکان تولد خود هجرت میکنند ،گروهی برای تحصیل ، گروهی برای کارکردن و گروهی برای رسیدن به ایده ال های خود برای زندگی بهتر . پس برای شناخت بیشتر از مهاجرت باید ببینیم دقیقا هدف ما از هجرت چیست ؟ و نسبت به اهداف خود شهر یا کشور مورد نظر خود را انتخاب نماییم .

با توجه به اینکه هدف ما در این مطلب هجرت از یک کشور به کشور دیگر میباشد ، ما مهاجرت از شهری به شهر دیگر را از این مطلب حذف نموده و تمرکز اطلاع رسانیه ما از کشوری به کشور دیگر میباشد .

مهاجرت

مهاجرت برای تحصیل:

اگر هدف شما از هجرت تحصیل میباشد ،نسبت به رشته تحصیلی که مد نظر شما میباشد کشورهای متعددی برای انتخاب میباشد برای مثال کسی که تمایل به تحصیل در رشته شیمی دارد کشور آلمان ، و کسی که تمایل به تحصیل در رشته معماری دارد ایتالیا از بهترین گزینه ها میباشد. پس یکی از مواردی که در سفر تحصیلی بسیار مهم میباشد انتخاب کشوری که در آن رشته بسیار مشهور بوده و دانشگاه های آن از اعتبار جهانی برخوردار باشد

مهاجرت از طریق کارکردن:

اگر شما هدفتان از مهاجرت برای درامد بیشتر از کارکردن میباشد . نسبت به تخصص حرفه خود میتوانید کشورهای مختلفی را انتخاب نمایید .

برای مثال کشوری همچون کانادا برای افراد متخصص در زمینه پرستاری ،رفوکاری فرش، جوشکاری صنعتی و … بسیار مساعد میباشد . پس کسی که در نظر دارد از طریق نیروی متخصص کار مهاجرت نماید ، باید تحقیقات زیادی نسبت به بازار کار خود در ان کشور انجام دهد .و شرایط و حقوق و دستمزد و نحوه اقامت را بررسی نماید .

مهاجرت صرفا برای زندگی کردن:

گروهی از افراد هستند که از هر لحاظ به درجه بی نیازی رسیده اند و برای گذران زندگی خود هیچ نیازی به کارکردن و کسب درامد ندارند . و هدف آنها از مهاجرت صرفا زندگی کردن در کشور مطلوب خویش میباشد . برای اینگونه افراد توصیه میشود آیتم های مهمی را در نظر بگیرند برای نمونه :

1-زبان رسمی آن کشور

2-سطح بالای امنیت در آن کشور

3-آب و هوای آن کشور

4- هزینه زندگی در آن کشور

5-شرایط دریافت اقامت از آن کشور

و نمونه های زیادی که در آینده به صورت تخصصیتر به آنها اشاره خواهیم نمود .

یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest