طرز تهیه کیک شکلاتی متفاوت

طرز تهیه کیک شکلاتی با طعم و رنگ خاص سریع و اسان

آرد
تخم مرغ درشت 3 عدد همدمای اتاق
شیر 4 ق غ
کره همدمای اتاق 113 گرم یا 1/2 پ
شکر 2/3 پ
پودر کاکائو 4 ق غ
وانیل 2 ق چ
بکینگ پودر 2 ق چ

مواد لازم برای فیلینگ و روکش شکلاتی خامه ای :

شکلات تلخ ۱۰۰ گرم
خامه500 میلی لیتر یا نیم کیلو
پودر قند یا شکر خورد شده نصف پیمانه (اگر از خامه قنادیاستفاده میکنید شکر حذف شود)
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری (که من مواد فیلینگ رو نصف کردم چون قصدم فقط پر کردن بین لایه های کیک بود. ولی برای کاور کیک کامل مواد رو درست کنید)

فر را روی175 درجه سانتیگراد روشن کنید.قالب رو کامل گریس کاری کرده، همه مواد خوشکمون رو مثل آرد, بکینگ پودر, پودر کاکائو رو با هم قاطی میکنیم, البته به جز شکر. و حتما الک کنید.

در ظرف جداگونه کره را با شکر هم میزنیم تا زمانی که حسابی پف کنه و کرم روشن بشه ، این مرحله واسه پف کیک خیلی مهمه. تخم مرغ هارو یکی یکی اضافه میکنیم به مدت ۱ دقیقه هم میزنیم، و بعدی رو اضافه میکنیم. بعد مواد خوشکمون رو اضافه میکنیم و با

همزن برقی به مدت چند ثانیه هم میزنیم تا مواد خوب با هم مخلوط بشن.نباید زیاد هم زد تو این مرحله.و در نهایت شیر رو اضافه میکنیم و یه کوچولوی دیگه هم میزنیم .مواد رو در قالب میریزیم و برای 30تا 40 دقیقه اجازه بدید بپزه. ۲۰ دقیقه اول اصلا در فر رو باز

نمیکنید اما از دقیقه ۳۰ با یه چوب کبریت وسط کیک میزنیم اگه تمیزاومد بیرون پس پخته شده در غیر این صورت باز یه ۵ دقیقه دیگه میزاریم و باز چک میکنیم. نباید کیکتون زیاد پخته بشه چون رطوبتش رو از دست میده و کیک خشکی خواهید دشت که لطافت نداره.

کیک رو که از تو فر بیرون آوردید اجازه بدید 5 تا 10 دقیقه تو قالب بمونه و سرد بشه وسپس از قالب بیرونش بیارید.

خامه شکلاتی :

شکلات را بن ماری کرده و بعد اجازه دهید کاملا گرماشو از دست بده خامه رو با شکر و پودر کاکائو هم میزنیم و به مرحله ای رسیدیم که خامه داره خودش رو میگیره و سفت شده شکلات آب شده رو اضافه میکنیم. شکلات وقتی با خامه سرد مخلوط میشه تیکه تیکه کوچیک میشه که خیلی طعم خوبی داره .
گاناش
50 گرم خامه رو روی حرارت گذاشتم وقتی از کناره ها شروع به جوش زدن ریز کرد از روی حرارت برداشتم 50 گرم شکلات خرد شده بهش اضافه کردم و 5 دقیقه صبر کردم و بعد خوب مخلوط کردم در آخرم 1 ق چ کره بهش اضافه کردم گذاشتم گرماشو از دست داد.

طبقات کیک رو با خامه شکلاتی پر کردم. سطح کیک رو با خامه وانیلی کاور کردم و در آخر روی سطح کیک رو گاناش ریختم. برای زیبا تر شدن کمی گاناش در قیف ریختم و کم کم روی لبه ها ریختم تا حالت شره کردن پیدا کنه و با شیرینی مرنگ و کمی خورده کیک تزیین

کردم.

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest