کباب تابه ای و طرز تهیه آن به سبک قهوه خانه ای

کباب تابه ای طرز تهیه آسانی دارد ولی چند نکته ریزی دارد که با رعایت آن مزه فوق العاده ای به کباب تابه ای خود خواهید داد طعم قهوه خانه ای . شاید بپرسید چرا قهوه خانه ای مگر چه تفوت مزه ای دارد ؟ باید بگم که چون قهوه دار خانه ها روزی شاید 100 بار کباب تابه ای درست کنند و تجربه خیلی زیادی دارند . مخلص کلام ارزش تست کردن را دارد .

مواد لازم برای کباب تابه ای قهوه خانه ای

1- گوشت چرخ کرده 500گرم (نصف گوسفند و نصف گوساله)

2-پیاز درشت 1 عدد

3-فلفل  دلمه ای 2 عدد

4-رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

5-کره 50 گرم

6-روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

7- فلفل سیاه نمک به اندازه کافی

طرز تهیه کباب تابه ای به سبک قهوه خانه ای

کف یک ماهی تابه تفلون را یک قاشق غذاخوری زیتون ریخته و چرب میکنیم . سپس یک قاشق غذا خوری رب را کف ماهی تابه کاملا پخش میکنیم به طوری کف ماهی تابه کاملا کاملا از رب پوشیده شود. سپس گوشت چرخ کرده را همراه پیاز رنده شده و نک و فلفل سیاه ورز میدهیم و با کف دست در داخل ماهی تابه به شکل خمیر پهن میکنیم .

سپس تابه را قبل از اینکه بر روی گاز قرار دهیم با احتیاز به 4 قسمت تقسیم میکنیم. و لای انها کره ریخته و به مدت 2 دقیقه در حرارت زیاد قرار داده و سپس حرارت را تنظیم میکنیم و درب تابه را میذاریم تا کباب تابه ای ما در عرض 10 دقیقه آماده شود و سپس درب تابه را برداشته تا آب ان تبخیر شود . فلفل دلمه ای ها را برش نازک داده و روی کباب تابه ای را تزئین مینماییم.

امید وارم که این دستور کباب تابه ای را آماده کرده و از آن لذت ببرید. هر دستور غذایی را خواستید در زیر همین پست اعلام کنید تا برای شما آماده کنیم.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest