دسترسی به اینترنت در کشور ترکیه

برای بسیاری از مردم زندگی بدون اینترنت قابل تصور نیست. به همین دلیل یکی از نگرانی‌هایی که افراد به هنگام سفر به کشورهای خارجی دارند، دسترسی به اینترنت می‌باشد. در این مطلب از یوزال مگ روش‌های دسترسی به اینترنت رایگان و پولی در کشور ترکیه را معرفی کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

چگونه در ترکیه به اینترنت رایگان دسترسی داشته باشیم

محل‌هایی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید از اینترنت رایگان بهره‌مند شوید، از جمله:

 

فرودگاه آتاتورک

اینترنت این فرودگاه امکان استفاده رایگان تا دو ساعت را به شما می دهد. بعد از اتصال به وای فای فرودگاه باید با شماره موبایل خود ریجستر کنید. بدین منظور سیم کارت را از حالت پرواز خارج کرده و پس از دریافت پیام رمز عبور وای فای را وارد نمائید. پس از اتصال می توانید مجددا سیم کارت خود را در حالت پرواز قرار دهید.

 

فرودگاه سبیها

این فرودگاه اینترنت رایگان نداشته اما اتوبوس هایی که به سمت میدان تقسیم استانبول حرکت می کنند دارای وای فای رایگان بوده که نحوه اتصال به آن مشابه فرودگاه آتاتورک است.

 

داخل شهر:

همه ایستگاه های مترو، تراموا و اتوبوس دارای وای فای رایگان به نام IBB بوده که باید همانند فرودگاه با خارج کردن حالت پرواز و دادن شماره سیمکارت، رمز عبور را از طریق پیام دریافت و آن را ثبت کنید. وای فای ایستگاه های مترو و تراموا از بیرون ایستگاه و در محدوده ایستگاه هم قابل وصل شدن هستند.

 

در کافه، رستوران و نیز هتل می توانید رمز را از نماینده آن محل درخواست کنید. در ترمینال های اتوبوسرانی (otugar) نیز دسترسی به وای فای رایگان با شماره بلیط اتوبوس میسر است.

اگر به هر دلیلی به اینترنت رایگان دسترسی نداشتید می توانید از رومینگ دیتا سیم کارت خود استفاده نمائید.

به اشتراک بگذارید:

One comment

  • Hello, guest