طرز تهیه قرمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

خورشت قرمه سبزی از آن جمله خورشت‌های محبوب ما ایرانیان است که طرفداران زیادی دارد. با اینکه خورشت قرمه سبزی بیشتر با لوبیا قرمز پخته می‌شود، اما در برخی مواقع به‌جای لوبیا قرمز از لوبیا چشم بلبلی و یا چیتی هم استفاده می‌شود. در این مطلب  از یوزال مگ طرز تهیه قرمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی را برایتان آماده کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت خرد شدهنیم کیلو
سبزی۱ کیلو
پیاز۱ عدد بزرگ
لوبیا چشم بلبلی۱ لیوان
زردچوبه۱ قاشق غذاخوری سرخالی

طرز تهیه:

ابتدا سبزی قرمه رو پاک می‌کنیم و ریز خرد و توی روغن کافی خوب سرخ می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. به‌خاطر داشته باشید که آخرهای سرخ شدن نمک و زردچوبه را هم به آن اضافه کنید. لوبیا چشم بلبلی باید چند ساعتی خیس شود و طی این مدت چند بار هم آب را عوض کنید. بسته به جنس لوبیا زمان اضافه کردنش به خورش فرق میکنه.

گوشت و پیاز خلال شده رو توی قابلمه روی حرارت می‌گذاریم و کمی نمک هم بهش می‌زنیم و در قابلمه رو می‌بندیم. چند باری همش میزنیم و آب پیاز که کشیده شد با یکی دو قاشق روغن تفتش میدیم. پیازها که رو به قهوه ای شدن رفت زردچوبه رو میریزیم روش و بازم یه تفت کوچولو میدیم و آبو بهش اضافه میکنیم و بعد جوش اومدن در قابلمه رو میبندیم و حرارت زیرشو کم میکنیم تا آروم آروم بپزه.

نیم ساعتی که از پخت گوشت گذشت سبزی سرخ شده رو بهش اضافه میکنیم. اگر لوبیاها دیر پز هستن تقریبا هم زمان با سبزی به خورش اضافه میکنیم. ولی بیشتر مواقع لوبیا زودتر میپزه برای همین اواسط پخت اونو میریزیم توی خورش. یک ساعت مونده به کامل شدن پخت هم لیموها رو سوراخ میکنیم و میندازیم توی خورش. دیگه کار ما تموم شده و باید منتظر جا افتادن قورمه سبزی چشم بلبلی باشیم.

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest