۷ عادت اشتباه که باعث پیری زودرس می‌شود

برخی از افراد این حس را دارند که روند پیری در آن‌ها سریع‌تر از دیگران است. در صورتی که افراد عادت‌های مناسبی نداشته باشند این احساس می‌تواند درست باشد! پس اگر شما هم چنین حسی را دارید، نکات گفته شده در این مطلب را رعایت کنید تا فرایند مذکور را به حالت برعکس درآورید.

در صورتی که سن‌تان بیشتر از آنچه که هست نشان می‌دهد و از این وضع راضی نیستید، شاید زمان آن رسیده باشد که در سبک زندگی خود بازنگری کنید. برای این کار با موارد زیر شروع می‌کنیم:

 

۱- استرس ناشی از انجام چند کار

بسیاری از مردم خود را درگیر انجام هم‌زمان چندین کار می‌کنند. در نتیجه استرس زیادی به آنها وارد می‌شود که خود عاملی مهم در پیری زودرس می‌باشد. پس شاید انجام چند کار با هم در ظاهر برایتان کارساز و مفید باشد، اما علم مدیریت نشان داده است که چنین سبک فعالیتی بازدهی مناسبی نداشته و همچنین به لحاظ روحی و جسمانی نیز مضر می‌باشد.

پس از این به بعد، در یک زمان تنها بر روی یک کار تمرکز کنید و سعی کنید آن یک مورد را به پایان برسانید و سپس سراغ کار بعدی بروید.

 

۲- خوردن شیرینی و دسر

کار سختی است که این خوراکی‌های شیرین و خوشمزه را به راحتی بیخیال شد، اما اگر به فکر سلامتی‌تان هستید لازم است که این تصمیم دشوار را همین الان بگیرید. خوردن شیرینیجات و دسرها علاوه بر اینکه باعث چاق شدن می‌شوند، به خرابی دندان‌ها نیز منجر می‌شوند. نیازی به گفتن نیست که دندان‌ها در زیبایی چهره چقدر مهم هستند!

 

۳- تلویزیون قاتل خاموش

تماشای تلویزیون و پیری

عادت نگاه کردن به تلویزیون حتی زمانی که برنامه‌ای درست و حسابی هم پخش نمی‌شود، در بسیاری از افراد وجود دارد. مطالعات مختلفی در این زمینه صورت گرفته که نشان می‌دهد افرادی که زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند، به نسبت دیگران عمر کمتری خواهند داشت. دلیل این امر نیز به نشستن‌های طولانی و غیرفعال باز می‌گردد. در صورتی که بیش از ۳۰ دقیقه در یکجا بنشینید، بدن شروع به ذخیره کردن شکر در سلول‌ها می‌کند و همین امر نیز موجب اضافه وزن می‌گردد. همچنین نشستن طولانی خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

بنابراین فرقی نمی‌کند که در حال تماشای تلویزیون هستید و یا با کامپیوتر و … مشغول هستید، باید هر ۳۰ دقیقه یکبار از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید.

 

۴- عدم استفاده از کرم‌های مخصوص چشم

توجه کرده‌اید که اولین نشانه‌های پیری در صورت افراد با چروک پوست اطراف چشم معلوم می‌شود؟ پوست این ناحیه نازک‌تر از پوست سایر قسمت‌های صورت است و به همین دلیل زودتر پیر می‌شود. بنابراین، مهم نیست که الان هیچ نشانه‌ای از پیری در صورت‌تان وجود ندارد، از یک کرم خوب برای محافظت و جلوگیری از پیری سریع این ناحیه از صورت‌تان استفاده کنید.

همچنین توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب همیشه به هنگام خروج از منزل استفاده کنید. مهم نیست که هوا آفتابی یا بارانی باشد، قرار گرفتن در معرض تابش‌های اشعه ماوراءبنفش خورشید سبب پیری پوست صورت می‌شود. برای این‌منظور از کرم‌هایی که دارای SPF بین ۳۰ و ۵۰ هستند استفاده کنید.

 

۵- آرایش زیاد و مداوم

نمی‌گوییم که به زیبایی خود اهمیت ندهید، اما هیچ ضروریتی وجود ندارد که هر روز صورت خود را با آرایش‌های سنگین به سمت پیری زودرس سوق دهید. محصولات آرایشی با داشتن مواد شیمیایی و روغنی لایه پوست را به مرور از بین برده و سبب چروک و پیری پوست می‌شوند.

 

۶- خوابیدن بر روی صورت

خوابیدن بر روی صورت

خوابیدن بر روی شکم یا با صورت به دلیل تضعیف بافت‌های اتصالی و کلاژن موجود در صورت باعت یجاد چین و چروک می‌شود. زمانی که بر روی صورت می‌خوابید، پوست  نمی‌تواند راحت باشد و به حالت اولیه خود برگردد. همین امر نیز باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود. برای افرادی که عادت کرده‌اند بر روی شکم بخوابند سخت است، اما اگر خواهان پوست نرم و صافی هستید، باید به پشت بخوابید.

 

۷- طرز نشستن نامناسب

در خصوص نشستن یکبار توضیح داده شد اما یک مورد دیگر هنوز هم وجود دارد و آن مربوط به خود نشستن می‌شود! طرز نشستن نامناسب بیشتر در افرادی دیده می‌شود که با رایانه و کیبورد کار می‌کنند. در چنین مواقعی بیشتر افراد برای انجام کارها دولا می‌شوند و همین امر باعث تغییر شکل ستون فقرات می‌شود. در صورتی که چنین حالتی به‌طور مداوم و برای طولانی مدت اتفاق افتد، ستون فقرات حالت S مانند خود را از دست داده و عضلات، دیسک‌ها و استخوان‌ها حالت غیر عادی و غیر طبیعی به خود می‌گیرند. نتیجه چنین بی‌توجهی به کمر درد و ایجاد بد شکلی دائمی منجر می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest