پنج راه کارامد برای دوری از استرس

پنج راه کارامد برای دوری از استرس

زندگی روزمره ما پر از استرس است. در محل کار ، در منزل و یا در زندگی اجتماعی مان هر روز با این معضل درگیر هستیم. از این رو پزشکان، روانشناسان در پی راه حلی برای این مشکل هستند.بیماری های زیادی که امروز منشا اصلی آن را استرس بیان میکنند و از ما میخواهند که برای حفظ سلامتی خود از آن دور بمانیم رو به افزایش است. اما ما در مقابل این مقدار زیاد توصیه چه می کنیم؟ تمامی آن ها را نادیده گرفته و به زندگی پر از استرس خود ادامه می دهیم. از بیماری هایی که استرس سبب آنها میشود در ردیف اول افسردگی را می دانیم. اما هرگز توجه نمی کنیم که این بیماری ما را تا کام مرگ می کشد و نه تنها به خود بلکه به اطرافیان خود نیز صدمه میزنیم. چگونه می توانیم از این مشکل حتی اگر کمی هم شده دور بمانیم؟ در اینجا برای شما پنج راه کارامد برای دوری از استرس را به طور مختصر و مفید بین خواهیم نمود.

 

1-کتاب بخوانید.

مشکلات محل کار، مشکلات اقتصادی، آینده فرزندان و… همه اینها را برای ساعتی هم که شده کنار بگذارید و بدانید بهترین راه برای کم کردن استرستان خواندن کتاب است.در انتخاب کتاب زیاد وسواس به خرج ندهید. همه کتاب ها مطالب مفیدی دارند و هر کتابی که به دستتان رسید را مطالعه کنید.  کتاب ها دنیای جدیدی را برای شما نشان خواهند داد.

 

2-برنامه ریزی کنید.

میدانیم که از کودکی به ما می گویند برای هر کارتان برنامه بریزید و همیشه ما آن را به صبح روز بعد و یا صبح شنبه موکول می نماییم. اما باید بدانیم که بهترین راه برای دوری از استرس و فشار مشکلات برنامه ریزی صحیح است. مثلا عصر که به منزل می روید برای فردا برنامه ریزی کنید حتی کوچک. خواهید دید که صبح روز بعد هم  تمام کارهایی که برنامه ریزی کرده اید را انجام داده اید و هم از اینکه زمان خود را بیهوده هدر نداده اید احساس خوبی دارید.

 

3-به سلامتی خود اهمیت دهید.

در لیست مواد غذایی خود حتما میوه و سبزی را قرار دهید. مصرف زیاد فست فود و غذاهای حاضری را کم کنید زیرا به دلیل کالری زیادی که دارند تاثیر منفی بر روی سلامتی داشته و منبع اصلی استرس به شمار می آیند. سعی کنید کمتر چای و قهوه بنوشید زیرا کافئین نیز به میزان کمتری باید به بدن برسد. مثلا سعی کنید قبل از خواب شیر ولرم بنوشید به همراه کمی موز . زیرا که هم موز و هم شیر دارای موادی است که می توانید راحت تر بخوابید.

 

4- ورزش کنید

ورزش از جمله مواردی است که جلوی استرس و افسردگی را میگیرد و برای حفظ سلامتی مهمترین نکته است. زیرا علاوه بر اینکه توجه شما را حتی برای مدتی از مسئله مورد نظرتان دور کرده ، به زیبایی اندام شما نیز کمک فراوانی نموده و شما احساس بهتری خواهید داشت.

 

5-در زمان نیاز از تکنولوژی استفاده کنید.

معضل اصلی جامعه امروزمان تکنولوژی است. موبایل و کامپیوتر اگرچه ندگی ما را آسان تر کرده اند اما در مقابل مشکلات زیادی را نیز به همراه دارند. زمان های زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانیم و در حالی که استفاده صحیح آن می تواند به نفع ما باشد. زمان های باقی مانده را ورزش کرده و یا به همراه خانواده و دوستان خود بگذرانیم. استفاده کمتر ما از وسایل الکترونیکی و تکنولوژی سبب کاهش میزان استرس می شود.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest