پنج روش طبیعی برای درمان سرماخوردگی

پنج روش طبیعی برای درمان سرماخوردگی

با سرد شدن هوا اولین چیزی که به ذهنمان می آید سرماخوردگی است. هر سال میلیون ها نفر دچار سرما خوردگی شده و گرفتگی بینی ، سردرد، ضعف و .. از نشانه های بارز آن است. سرماخوردگی به دلیل ویروس های مختلفی است که در محیط اطرافمان موجود است. اگر سرماخوردگی زیاد پیشرفت نکرده باشد می توانید از راها های طبیعی برای درمان آن استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که مصرف آنتی بیوتیک حتما زیر نظر پزشک باشد. در اینجا برای شما مطلبی در این مورد حاظر کرده این با عنوان پنج روش طبیعی برای درمان سرماخوردگی که میتواند برای شما مفید باشد.

1.سیر

سیر از جمله مواد غذایی است که خاصیت آنتی باکتریایی دارد.در تقویت کبد و سیستم تنفسی و همچنین قلب بسیار مفید است. میتواند معده و روده ها را ضدعفونی کرده و باکتری های مضر را از بدن دفع نماید. از این رو بهتر است در وعده های غذایی تا پایان سرماخوردگی حتما از سیر استفاده کنید.

 

2.زنجبیل

زنجبیل از مهم ترین و مفید ترین مواد غذایی در درمان سرماخوردگی و گریپ است.زنجبیل خام و یا چای زنجبیل به کاهش علائم سرماخوردگی بسیار کمک کرده حتی در درمان نیز موثر است.

3. عسل

عسل از جمله مواد غذایی است که دشمن باکتری و ویروس ها بوده و مدت زمان سرماخوردگی را کم می نماید با عسل می توانید ترکیبی بدین شکل حاظر کنید که بسیار برای سرماخوردگی مفید است. بر روی یک قاشق چای خوری عسل چند قطره لیمو ترش ریخته و میل نمایید. اگر این ترکیب را چندین بار انجام دهید به کم شدن مدت سرماخوردگی شما کمک می نماید.

4.دارچین

دارچین نیز از جمله مواردی است که در درمان سرماخوردگی میتوان استفاده نمود هم چنین دارچین گلو درد و خشکی گلو را نیز درمان می نماید. در یک لیوان آب داغ 1 قاشق غذاخوری دارچین اضافه کرده و دو عدد میخک را به مدت 15 دقیقه اجازه دهید دم بکشد. می توانید مقداری عسل نیز به این مخلوط اضافه کنید. از این چای می توانید در طول روز حداکثر 3 بار بنوشید.

5.سوپ مرغ

از کودکی میدانیم که سوپ مرغ مهم ترین وعده غذایی است که می تواند در درمان سرماخوردگی مفید باشد به دلیل وجود ویتامین هایی که از سبزیجات آن وارد بدن می شود و از طرفی یک آنتی اکسیدان مقوی است.حتما در سوپ خود از فلفل سیاه و لیمو ترش استفاده نمایید.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest