فواید گل ختمی

فواید گل ختمی

گل ختمی از جمله گیاهانی است که نه تنها به عنوان تزئین بلکه به عنوان دارو نیز از سالین دور مورد استفاده قرار می گیرد. گل ختمی را میتوانید در تمامی عطاری ها بیابید رنگ صورتی گل ختمی بسیار قابل توجه است. فواید گل ختمی بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته از این رو برای شما در اینجا شرح خواهیم داد. گل ختمی به خصوص در فصل زمستان برای بیماری های تنفسی و سرما خوردگی های ناشی از هوای سرد بسیار مفید است. در افرادی که التهاب دارند و هم چنین برای تسکین سرفه ها بسیار مفید بوده است. برای سرماخوردگی ، گریپ ، برونشیت و حتی فارانژیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر گل ختمی را بکوبید می توانید برای موارد ناشی از نیش حشرات نیز استفاده شود. هم چنین گل ختمی در بدن در کمک به سیستم هضم نیز می تواند مفید باشد.به دلیل خواص آنتی میکروبیالی که دارد می تواند در التهاب های معده ، نفخ شکم که به صورت مزمن پدیدار می شود نیز مفید باشد. همانطور که گفته شد گل ختمی برای سیستم هضم ، سیستم تنفسی فوایدی دارد در کنار اینها نیز برای سیستم ادراری نیز مفید بوده و برای انفکسیون های مجاری ادرار ، التهاب های کلیوی و هم چنین برای رفع سنگ کلیه نیز بسیار مفید است. برای مشکلات آکنه ، جوش صورت و لکه های پوستی نیز تاثیر دارد.

از این گیاه می توان به صورت چای استفاده کرد و این چای را قرقره نمود در این صورت برای لثه ها و هم چنین اتهابات دندانی نیز مفید می باشد. می توان گفت گل ختمی برای بدن بسیار مفید بوده و بدی منظور می توانید هم به صورت چای و یا در سوپ و… استفاده نمایید.

چای گل ختمی چگونه دم می شود؟

در یک لیتر آب جوش مقداری از برگ های گل ختمی را اضافه کرده و 5 الی 10 دقیقه اجازه بدهید دم بکشد. بنا به ذائقه خود می توانید در آن میخک و یا دارچین اضافه کنید که برای تعادل اشتهایی و هم چنین قند خون بسیار مفید است. این چای را می توانید روزی 2 الی 3 بار میل کنید که برای درمان سرفه ها بسیار مفید بوده و هم چنین از ورود باکتری ها به گلو جلوگیری می نماید.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

One comment

  • Hello, guest