پای شکلات تلخ و کارامل

پای شکلات تلخ و کارامل

مواد لازم برای تهیه :

کوکی شکلاتی:۳۶ عدد
کره:۲۰۰ گرم
شکر قهوه ای:۱۵۰ گرم
خامه پر چرب (فرم گرفته):یک و یک چهارم پیمانه
چیپس شکلات تلخ:۳۵۰ گرم

طرز تهیه پای شکلات تلخ و کارامل

ابتدا کوکی ها را در غذا ساز یا مخلوط کن قرار داده و به صورت پودر در آورید.(شما همچنین می توانید انها را در کیسه زیپ کیپ شده قرار داده و با وردنه پودر کنید) .
کوکی پودر شده را با یک دوم پیمانه کره ذوب شده مخلوط کنید.
خمیر به دست آمده را در کف و کنارهای یک قالب(اندازه قالب کیک یزدی)پای فشار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شود.
یک دوم از کره باقی مانده و شکر قهوه ای را در ظرف مناسبی روی حرارت متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید، تا مخلوط شروع به حباب زدن کند.
حدود یک دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید و مرتب هم بزنید،سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و به آرامی یک چهارم پیمانه خامه فرم گرفته را به مواد اضافه و مخلوط کنید تا به صورت صاف و یکدست در آید.
اجازه دهید کارامل حدود ۱۵ دقیقه خنک شود.کارامل را روی لایه بیسکویتی بریزید و حدود ۳۰ دقیقه دیگر در فریزر قرار دهید تا سفت شود.
چیپس شکلات را در ظرف مناسبی قرار دهید.یک پیمانه خامه فرم گرفته پر چرب را در ظرف مناسبی روی حرارت متوسط گرم کنید.خامه را روی چیپس شکلات ریخته و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه بمانند و سپس با همزن آنقدر مخلوط کنید تا به صورت صاف و یکدست در آیند.شکلات را روی کارامل بریزید و حدود ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک و سفت شود.همچنین می توانید تا زمان سرو روی آن را پوشانده و در یخچال قرار دهید.

نوش جان

تهیه و تنظیم : استاد میلاد نوبری

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest