طرز تهیه ماهی سالامون سوخاری با پنیر پارمیزان

برای همه مان پیش آمده است که تا اسم ماهی را میشنویم ، میگوییم نکند که بوی زخمت ماهی بیاید حتی اگر این ماهی تازه صید شده باشد و حتی اگر این ماهی سالمون باشد. قبل از طرز تهیه باید بدانید که این ماهی منبع امگا 3 است و مطمئنا به هر دکتر تغذیه برای رژیم یا هر دکتر دیگری در زمینه های سلامتی مراجعه کنید ماهی سالامون را در لیست روزانه شما قرار خواهد داد. درست است که بهترین روش طبخ ماهی سالامون آبپز کردن آن ویا گریل کردن آن است اما در این دستور تهیه خواهید دید که کمی تنوع چقدر بر لذت این ماهی اضافه خواهد کرد. مطمئنا برای بچه ها هم خوشمزه خواهد بود.

طرز تهیه ماهی سالامون سوخاری با پنیر پارمیزان

مواد لازم:

ماهی سالامون4 قطعه متوسط با پوست
کره۲۰۰ گرم
پانکو یا پودر سوخاری و یا نان خرد شده۱ لیوان
فلفل قرمز1 قاشق غذا خوری
پارمیزان به صورت کاملا آرد شده1 لیوان

 طرز تهیه:

ماهیتابه مناسب انتخاب کنید، اندازه ماهیتابه بستگی به بزرگی و کوچکی ماهی های شما دارد. کره را در ماهیتابه ریخته و در شعله کم اجازه دهید کره آرام آرام ذوب شود. در این مواقع برای اینکه احیانا کره نسوزد پیشنهاد میکنیم به میزان خیلیی کم روغن زیتون و یا روغن آفتاب گردان اضافه کنید. وقتی که کره به طور کامل ذوب شد در ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید که کف های حاصل از ذوب کره در قسمت بالا قرار بگیرند. بعد با قاشق این کف ها را به آرامی از ماهیتابه بردارید. بعد در ظرف دیگری این کف ها را با کمی روغن آفتاب گردان هم بزنید.

با استفاده از چاقو بر روی ماهی های سالامون چند برش ایجاد کنید. پودر پارمیزان و فلفل قرمز را مخلوط کنید و قسمتی از ماهی ها که پوست ندارند یعنی طرف دیگرشان را به پانکو یا پودر سوخاری و پارمیزان و فلفل قرمز آغشته کنید. بعد با آن روغن و کره که کنار گذاشته بودیم سرخ میکنیم بهتر است اول قسمتی که پوست ندارد را به مدت 1 الی 2 دقیقه و بعد از آن هم طرف دیگر را 1 یا 2 دقیقه سرخ کنید.

بعد در مرحله نهایی ماهی ها را در داخل فر که از قبل گرم کرده بودید به مدت 8 الی 10 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest