طرز تهیه آبگوشت قمی یا قنبید

آبگوشت قمی یک غذای محبوب بین ما ایرانیان میباشد و با توجه به فرهنگ ها هر استان به روش خود آنرا تهیه میکند.آبگوشت قنبید یک غذای بسیار مفید میباشد که با توجه به کلم قمری که در آن میباشد باعث میشود املاح مضر از بدن دفع شود و مجرای ادرار پاکیزه و تمیز گردد.

مواد لازم برای آبگوشت قمی (قنبید)

۱- پیاز: ۱ عدد

۲- زردچوبه و ادویه کاری : به میزان لازم

۳- رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپخوری

۴- لوبیا سفید: ۲۰۰ گرم

۵- گندم پوست کنده : ۱۰۰ گرم

۶- گوشت گوسفندی: ۵۰۰ گرم

۷- کلم قمری درشت (قنبید) : ۲ عدد

۸- نمک : به میزان لازم

۹- پودر لیمو عمانی: ۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه آبگوشت قمی یا قنبید :

پیاز را خرد کنید و کمی در روغن تفت دهید. آن گاه ادویه را همراه با رب گوجه فرنگی به آن بیفزائید و کمی هم بزنید. بعد لوبیا سفید و گندم را  که حدود ۱۲ ساعت خیسانده‌ اید اضافه کنید. سپس گوشت را بیفزائید. حالا کلم قمری‌ ها را پوست بگیرید و چند قاچ کنید و به مواد فوق بیفزائید. در پایان، آب به قابلمه اضافه کنید تا جائی که روی تمام مواد را بگیرد. اکنون شعله را ملایم کنید تا حبوبات، گوشت و کلم قمری بپزند. سپس نمک آبگوشت را اندازه نمائید و پودر لیمو عمانی را بیفزائید. تمام مواد که پخت و لیمو عمانی هم به مزه آبگوشت پیوست، آن را نوش جان فرمائید.

در کنار این غذای بسیار لذیذ استفاده از سبزی خوردن همراه پیازچه لذت مضاعف خواهید برد .برای مطالعه سایر دستورات غذایی ایرانی و خارجی از قسمت آشپزی سایت یوزال مگ دیدن فرمایید .و با درخواست هر نوع غذایی تیم پشتیبانی یوزال مگ در اسرع وقت آنرا تهیه و انتشار خواهند داد.

مجله مواد غذایی یوزال مگ بهترین لحظات را برای شما در کنار خانواده آرزومند میباشد.

طرز تهیه غذای ترکیه ای

 

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest