شادابی پوست در زمستان

شادابی پوست در زمستان

حفظ طراوت و شادابی پوست در تمام فصول سال مورد اهمیت است اما متد حفاظت برای هر فصل متفاوت است. به طور مثال در فصل تابستان پوست ما به کرم ضد آفتاب قوی تری نیازمند است و در فصل زمستان خشکی پوست بیشتر دیده می شود .حال با این وجود تصمیم گرفتیم از منابع موثق و کارشناسان و متخصصان زیبایی برای شما مطلبی در این خصوص گردآوری نماییم. پوست اولین رکن اساسی در زیبایی محسوب می شود . یک پوست زیبا و شاداب سن افراد را کمتر نشان می دهد. پوست ما خبر از درون ما میدهد.

در فصل زمستان به خصوص پوست صورت و دستانمان بیشتر در معرض هوای سرد قرار می گیرند و از این رو خشکی ، قرمزی پوست و حساسیت دیده می شود و این موارد سبب پوست پوست شدن و یا ترک خوردن می شود و در مواردی سبب بیماری های پوستی می گردد اما برای مقابله با این مشکل در زیر راه حل هایی ارائه خواهیم داد:

شادابی پوست در زمستان

1-تمیزی

برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان بهتر است پوست خود را با صابون های روغنی و یا ژل هایی که کرم مانند هستند بشوئید. توجه داشته باشد که صابون و یا ژلی که مورد استفاده قرار می دهید مناسب با نوع پوست شما باشد.

 

2-رطوبت

برای پوست صورت و بدن خود از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. مرطوب کننده هایی که حاوی گلیسیرین ، وازلین ،لاکتیک اسید و هیالورونیک اسید هستند .به خصوص بعد از استحمام مرطوب کننده را فراموش نکنید.

 

3-ضد آفتاب

یک باور اشتباهی که در بین مردم ما وجود دارد این است که کرم های ضد آفتاب را در تابستان باید استفاده کرد و در زمستان به این نوع کرم ها احتیاجی نیست زیرا که اشعه آفتاب در زمستان مضر نیست. اما این کاملا اشتباه است و در فصل زمستان به خصوص هنگام بارش برف و یا در هوای بارانی حداقل از کرم ضد آفتاب با SPF 15-20 استفاده کنید.

 

4- شادابی پوست دست

بهتر است در فصل زمستان از کرم های مرطوب کننده که حای وازلین ،گلیسیرین و لانولین هستند استفاده کنید. از صابون هایی که میزان روغن بیشتری دارند برای شست و شو استفاده نمایید و هم چنین دستکش را فراموش نکنید.

 

5-شادابی موها

در فصل های سرد هوا بهتر است از شامپوهایی که خاصیت نرم کنندگی نسبتا بیشتری دارند و هم چنین از ماسک های مخصوص مو استفاده نمایید. بیوتین ، زینک و آهن از مواد معدنی هستند که در زمستان برای شادابی و طراوت موها و ناخن ها بسیار اهمیت دارند.

 

6- تغذیه مناسب

برای حفظ پوست خود و شادابی آن تغذیه مناسب مهمترین فاکتور است. ویتامین های آ، ای ، سی بسیار حائز اهمیت هستند. از رژیم های لاغری بیش از حد دوری کنید.  و در تغذیه خود به میزان کربوهیدرات و چربی بیشتر دقت کنید . از مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده نمایید.

شادابی پوست در زمستان

 

شاداب باشید.

تیم یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest