رسیدن به تناسب اندام تا عیدنوروز با استاد امین نوبری

تناسب اندام
به گزارش مجله مواد غذایی یوزال مگ با استاد امین نوبری متخصص در زمینه برنامه ریزی و رژیم تخصصی :
رسیدن به تناسب اندام تا عیدنوروز (سال نو با بدنی متفاوت)

کسانی که دنبال تناسب اندام هستند و به تیپ و پوششان اهمیت می‌دهند و دوست دارند خوشتیپ دیده شوند و می‌خواهند در سال جدید بدن متفاوتی داشته باشند این مطلب را از دست ندید

همه ما دوست داریم خوشتیپ دیده شویم و در مجالس از شکم و پهلو خود خجالت نکشیم .شما می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق و شجاعانه به اندام دلخواهتان برسید چطور؟
ما در این بخش می‌خواهیم راه‌کارهای ساده و کم هزینه‌ای را به شما یاد بدهیم که تا عید نوروز به اندام دلخواهتان برسید .شما می‌توانید با رعایت کردن این مقررات که در پایین عرض می‌کنیم در ۲ماه می‌توانید ۱۰الی ۱۵ کیلو وزن کم کنید
همه ورزشکاران از بدر تولد ورزشکار به دنیا نیامده‌اند پس از همین امروز با انگیزه و با فکر کردن به هدفتان شروع کنید .
قبل از برنامه تمرینی و مهم تر از آن شما به یک رژیم غذایی نیاز دارید .برنامه تمرینی هر چقدر حرفه‌ای باشد و مربی باشگاه ساعت‌ها واسه نوشتنش زحمت بکشد و شما ساعت‌ها در باشگاه عرق بریزید اگر رژیم غذایی نداشته باشید و آن را رعایت نکنید فایده‌ای ندارد (شما ۳۰٪ در باشگاه به هدفتان می‌رسید ۷۰٪ را در خانه و با رژیم غذایی)
شما بدون انگیزه قادر به کاهش وزن نخواهید بود، راه های انگیزه دادن به خودتان را یاد بگیرید!

نوشیدنی‌های طبیعی و چربی سوز برای رسیدن به تناسب اندام:

۱_زیره:

زیره متابولیسم را بالا می برد و در نتیجه باعث سوختن کالری می شود.زیره به کاهش کلسترول بد ، تقویت ایمنی و حافظه ، درمان کم خونی و جلوگیری از حمله قلبی کمک می کند
طرز تهیه چربی سوز شکم طبیعی:

2 قاشق زیره سبز
1/2 لیمو ترش
1/2 لیوان آب

2 قاشق زیره را در آب بریزید و اجازه بدهید یک شب در آب بماند صبح آن را بجوشانید و بعد مواد را صاف کنید و آب را داخل لیوان بریزید و مقداری به آن لیمو ترش تازه اضافه کنید و اگر تمایل دارید می توانید به آن عسل هم بیفزاید و بعد بنوشید.

۲_چربی سوز کم هزینه ولی با جواب دهی عالی
کافئین + عصاره چای سبز

یکی از راههای عمده‌ای که کافئین چربی سوزی را افزایش می‌دهد، امکان اتصال به سلول‌های چربی و تسیهیل جدا شدن چربی از آنها، و در عین حال جلوگیری از ذخیره‌ی چربی بیشتر است. کافئین همچنین برای افزایش چربی سوزی، هم در هنگام استراحت و هم ورزش مفید است.

عصاره‌ی چای سبز حاوی ترکیباتی است که بعنوان کاتچین شناخته می‌شوند. یکی از آنها به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، مسئول بخش عمده‌ای از اثرات چربی‌سوزی چای سبز است. EGCG توانایی مهار آنزیمی را دارد که نوراپی نفرین (یک انتقال دهنده‌ی عصبی که در تنظیم سرعت سوخت و ساز و چربی سوزی ضروری است) را تجزیه می‌کند.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: در صبح و یک ساعت قبل از تمرین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین را با ۵۰۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم عصاره چای سبز مصرف کنید. در روزهای استراحت، دوز دوم را در بعدازظهر مصرف کنید.

ادویه‌‌های چربی سوز برای رسیدن به تناسب اندام

فلفل قرمز و زنجبیل و سماق را حتما در وعده‌های غذاییتات مصرف کنید
خواص زنجبیل:
زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تأثیر بگذارد. این عوامل می‌تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد
فلفل قرمز:
فلفل قرمز توانایی زیادی در بالا بردن سوخت و ساز بدن داشته و میزان چربی سوزی بدن را افزایش می دهد. این ماده بر هر دو نوع چربی های سفید و قهوه ای بدن تاثیرگذار است.
خواص سماق:
آیا میدانستید هر بلور سماق دارای ۳۰هزار اتم است که هر اتم باعث ساخت گلبول قرمز خونی می‌شود.مصرف سماق با غذا باعث جلوگیری از جذب چربی‌ها می‌شود.

تناسب اندام

ویتامین‌ها

کمبود ویتامین‌های D و E باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

کمبود این ۳ مواد معدنی باعث چاقی می‌شود

منیزیم، کلسیم، و پتاسیم.
۱_کمبود منیزیم باعث میل به قند و شیرینی می شود.
منابع منیزیم: بادام، سیب، آووکادو، کرفس، برنج سبوس دار، خرما، ماهی، چغندر
۲_کمبود کلسیم آنزیم هایی را که در فرایند سوخت و ساز بدن شرکت می کنند غیرفعال می کنند. اگر زیاد گوشت می خورید ، کمبود کلسیم اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که برنامه غذایی پر پروتئین باعث کمبود کلسیم می شود.
منابع کلسیم : بروکلی، گل کلم، دانه های کنجد، لپه، دانه های آفتابگردان
۳_کمبود پتاسیم اغلب در افراد مبتلا به اضافه وزن دیده می شود. زیرا آنها مقدار زیادی قهوه ، قند و شکر می خورند، الکل می نوشند و معمولا از مسهل ها استفاده می کنند. پتاسیم به عملکرد قلب کمک می کند و تعادل آب را در بدن تنظیم می کند.

پتاسیم به بدن اجازه می دهد اسیدهای اضافی باقی مانده از غذاهای بد و داروهای رژیمی را در خود نگه دارد. کمبود پتاسیم با سوخت و ساز بدن تضاد دارد و توانایی بدن را برای شکستن مواد غذایی کاهش می دهد.
منابع پتاسیم: زردآلو، موز، هویج، جعفری، اسفناج، ماهی آزاد
تناسب اندام
امین نوبری

نکاتی که باید در رژیم غذایی خود رعایت کنید

۱_صبح هر چه زودتر بیدار شوید زودتر به خواسته‌هایتان می‌رسید
شما باید ساعت ۸ صبح اولین وعده غذاییتان را خورده باشید تا اینکه بتوانید بعده آن ۳۰ الی ۴۵ دقیقه هوازی کار کنید.با این کار روزی ۲ وعده کالری می‌سوزانید (مثلا طناب زدن جالب است بدانید که هر دقیقه طناب زدن در یک فرد به‌ طور متوسط باعث مصرف حدود ۹ تا ۱۲ کیلوکالری انرژی می ‌شود)
۲_در روز تا جایی که می‌توانید ۵الی۷ وعده غذایی با حجم کم با کیفیت میل کنید
۳_بعده ساعت ۶ عصر هیچ گونه حق ندارید از غذاهای کربوهیدرات‌دار،روغنی و یا شیرینی مصرف کنید.
۴_بدن شما نباید گرسنگی بکشد.با تحمل کردن گرسنگی به خاطر رسیدن به لاغری یک باور غلط می‌باشد
با مکمل‌هایی که برای لاغری نیاز داریم بیشتر آشنا بشیم
۵_روزانه ۶ لیتر باید آب بنوشید(۷۰٪بدن از آب تشکیل شده است)
۶_از میوه و سبزیجات در وعده‌ها استفاده کنید.میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند، که سبب می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. آن ها غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و به هضم غذا کمک می کنند.
۷_در هفته ۲بار ماهی بخورید
۸_به جای شکر و شیرینی از شکلات تلخ بالای ۷۰٪ استفاده کنید

ترکیبات معدنی: کلسیم، سلنیوم و روی

۱_برای تناسب اندام  احتمالا با این حقیقت آشنا شده‌اید که کلسیم می‌تواند در کاهش وزن و جلوگیری از افزایش چربی به شما کمک کند. کلسیم، هورمون کلسیتریول (که باعث می‌شود بدن مانع تجزیه‌ی چربی شود) را تنظیم می‌کند. هنگامیکه سطوح کلسیم کافی باشد، کلسیتریول سرکوب می‌شود. کلسیم همچنین با کاهش میزان چربی رژیم غذایی که توسط روده‌های شما جذب می‌شود، به کاهش چربی کمک می‌کند.

۲_سلنیوم که یک ماده معدنی کمیاب است، برای تولید هورمون تیرویید ضروری است، و یک جزء از آنزیمی است که به تبدیل هورمون تیروکسین تیرویید (T4) به تری یدوتیرویین (T3) (که مسئول بالا نگه داشتن سوخت و ساز بدن است) کمک می‌کند. سطوح پایین سلنیوم می‌تواند در عملکرد تیرویید اختلال ایجاد کند و باعث افزایش هیپوتیروئیدیسم یا سطوح پایین هورمون‌های تیرویید شود.

۳_روی، مهم است، زیرا کمبود این ماده‌ی معدنی می‌تواند در تولید هورمون تیرویید اختلال ایجاد کند، و منجر به کاهش سرعت سوخت و ساز شود که کاهش چربی را سخت تر می‌کند. کمبود روی در ورزشکارانی که تمرینات سخت انجام می‌دهند، به ویژه هنگامی‌که برای لاغر شدن کالری‌هایشان را کاهش می‌دهند، بسیار متداول است.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و ۲۰۰ تا ۴۰۰ میکروگرم سلنیوم را در روز با غذا مصرف کنید. بهترین روش مصرف روی، به شکل ZMA (ترکیب روی، منیزیم، اسپارتیت و ویتامین B6) با معده‌ی خالی قبل از خواب است تا ۳۰ میلی‌گرم زینک را فراهم کرده و از سندرم متابولیسم آهسته جلوگیری کند.

چربی سوزی

گلوتامین و آرژنین

در یک مطالعه‌ی تکمیلی از همان آزمایشگاه، دانشمندان نشان دادند که مصرف گلوتامین قبل از ورزش منجر به افزایش کالری سوزی نسبت به زمانی می‌شود که این افراد، مخلوط آمینو اسید یاد شده را مصرف کرده بودند. علاوه بر این، گلوتامین در افزایش GH (هورمون رشد) موثر است. در حالیکه GH، بسیار آنابولیک است، به افزایش تجزیه و تحلیل چربی، که چربی را از سلول‌های چربی آزاد می‌کند نیز کمک می‌کند.

توانایی آرژنین برای افزایش سطح نیتریک اکسید (NO)، کاملا شناخته شده است، اما همین ویژگی آنرا به یک چربی سوز با کیفیت نیز تبدیل می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که NO بعلت توانایی‌اش برای افزایش تجزیه و تحلیل چربی می‌تواند چربی سوزی را بیشتر کند. با سوخت و ساز بیشتر بدن بواسطه‌ی گلوتامین، چربی آزاد شده به احتمال بسیار بیشتری بعنوان سوخت سوزانده می‌شود.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: ۵ تا ۱۰ گرم گلوتامین را با صبحانه، قبل و بعد از تمرین، و قبل ازخواب مصرف کنید. ۳ تا ۱۰ گرم آرژنین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از صبحانه، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین، بلافاصله بعد از تمرین و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل ازخواب مصرف کنید

مواد غذایی یوزال مگ

وی و سویا برای تناسب اندام

شما اهمیت استفاده از پودرهای پروتئین برای تحریک رشد عضلانی را می‌دانید، اما آیا این را هم می‌دانستید که آنها می‌توانند مقدار از دست دادن چربی را نیز افزایش دهند؟! استفاده ازپودرهای پروتئین «وی» و سویا به منظور براورده کردن نیازهای پروتئینی شما، یک راه عالی برای از بین بردن چربی بدن و در عین حال به حداکثر رساندن رشد عضلانی هستند.

مطالعات متعدد نشان می‌دهد برای تناسب اندام هنگامیکه پودر پروتئین وی به رژیم غذایی اضافه شود، از دست دادن چربی بدن افزایش می‌یابد..

اگر اطلاعات کاملی در مورد پروتئین دارید، می‌دانید که سویا فقط یک پروتئین برای خانم‌ها نیست، و مزایای متعددی برای بدنسازان مرد نیز دارد. یکی از آنها افزایش از دست دادن چربی است. تحقیقی از دانشگاه ایلینویز کشف کرده که پروتئین سویا حاوی پپتیدها (پروتئین‌های کوچک) است که بر مغز تاثیر می‌گذارند تا سرعت سوخت و ساز شما درحالت استراحت را بالا نگه دارد، تا به سوزاندن چربی بدن بیشتر کمک کند، و همچنین گرسنگی را کاهش می‌دهد تا به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: بلافاصله قبل ازتمرین، یک شیک حاوی ۱۰ گرم از هر یک از پروتئین‌های وی و سویا بنوشید. درست بعد از تمرین، یک شیک حاوی ۲۰ گرم از هر یک از پروتئین‌های وی و سویا بنوشید. در بین وعده‌های غذایی، از یک شیک حاوی ۱۰ تا ۲۰ گرم از هر یک از پروتئین‌های سویا و وی بعنوان میان وعده استفاده کنید.

ویتامین

چربی سوزی اسیدهای چرب: CLA و روغن ماهی تناسب اندام

در آزمایشات بالینی متعدد، اثبات شده که اسید لینولئیک مزدوج (CLA) به از بین بردن چربی بدن و در عین حال اضافه کردن توده‌ی عضلانی و همچنین افزایش قدرت کمک می‌کند. یکی از راه‌هایی که CLA موثر واقع می‌شود، بوسیله‌ی مهار آنزیم لیپوپروتئین لیپاز است، آنزیمی که در اطراف سلول‌های چربی وجود دارد، و چربی را از گردش خون جمع آوری کرده و بعنوان چربی بدن ذخیره می‌کند.

روغن ماهی، حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است که در حال حاضر مشخص شده برای چربی سوزی مفید هستند. یکی از مکانیسم‌های اصلی از طریق تبدیل امگا ۳ به پروستاگلاندین‌های مفید است، یعنی مواد شبه هورمونی که می‌توانند گرمازایی را افزایش دهند. مطالعه‌ای از دانشگاه ویرجینیا (ریچموند) نیز دریافت که اسیدهای چرب امگا ۳ به جلوگیری از ذخیره‌ی چربی رژیم غذایی بعنوان چربی بدن کمک می‌کنند.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: ۲ تا ۳ گرم CLA و ۱ تا ۲ گرم روغن ماهی را با صبحانه، ناهار و شام مصرف کنید.

نکاتی در باره فعالیت روزمره در باشگاه برای رسیدن به تناسب اندام با استاد امین نوبری

۱_اگر وسیله نقلیه‌ای دارید بگذارید در پارکینگ بماند‌.به جای ماشین از دوچرخه یا از پاهایتان استفاده کنید.در طول روز فعال باشید هرفعالیتی می تواند موثر باشد حتی اگر تاثیر آن چشمگیر نباشد، و مطمئنا بهتر از نشستن و تماشای تلویزیون است.
۲_در یک ساعت معین تمرینات ورزشی را شروع کنید
۳_اول تا آخر باشگاه هوازی کار نکنید .بدن انسان در اوایل ورزش فقط قند مصرف می‌کند و بعد گذشت ۳۰ دقیقه جربی سوزی را شروع می‌کند.بهتر است بعد از گرم کردن بدن ۴۵دقیقه با وزنه‌ها کار کنید و ۴۵ دقیقه آخر را به هوازی بپردازید
۴_هر روز یک گروه از عضلات را تمرین کنید
۵_هر روز شکم کار نکنید ‌.عضلات به استراحت و ریکاوری نیاز دارند
۶_به عرق کردن اهمیت ندهید مهم ضربان قلب شماست. برای کالری سوزی ضربان قلب باید افزایش یابد و این امر تنها از طریق افزایش تدریجی زمان و شدت ورزش میسر می شود. اگر می خواهید کالری بیشتری بسوزانید باید سخت تر تلاش کنید.
۷_تمرین های اینتروال شدید را امتحان کنید.در هر جلسه ورزش  خود، شدت تمرین را به تناوب کم و زیاد کنید
۸_بهترین زمان برای چربی سوزی صبح و بهترین زمان برای عضله سازی عصر است.پس بعده صبحانه کمی ورزش یادتون نره
۹_۲ ساعت از روزتان را در باشگاه سپری می‌کنید ‌قدر این ۲ساعت را بدانید و تلف نکنید و هر روز سخت‌تر از دیروز کار کنید
۱۰_در هفته ۳جلسه شکم کار کنید ۳ نوع حرکت ،۳ست،۳۰ تکرار و ۳ ناحیه شکم را انجام دهید
۱۱_در باشگاه حین تمرین ۱/۵لیتر آب مصرف کنید.
۱۲_وقتتان را صرف حرف زدن نکنید .

بررای تناسب اندام ورزش کنید و باور داشته باشید شما در کم کردن وزن شکست نخواهید خورد مگر اینکه احساس ناکامی کنید.مطمئن باشید شما با مصرف غذای مناسب و ورزش کافی در هر هفته به وزن مطلوبتان خواهید رسید. همه دلایل اینکه چرا شما نمی‌توانید به سرعت وزنتان را کاهش دهید را فراموش کنید،بر منفی نگری غلبه کنید و بر چیزهایی تمرکز کنید که در کنترل شما هستند.

مجله مواد غذایی یوزال مگ برای تناسب اندام با امین نوبری

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest