آش گوجه فرنگی همدان

آش گوجه فرنگی همدان

مواد لازم برای آش گوجه فرنگی همدان

لپه ۱۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری

پیاز ۲ عدد
سبری (جعفری،نعنا،تره) ۵۰۰ گرم
برنج ۱۵۰ گرم
گوجه فرنگی ۷۰۰ گرم
آبغوره به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آش گوجه فرنگی همدان

۱- ابتدا در ظرفی مناسب مقداری روغن داغ کرده و پیازها را نگینی کرده و در آن نیمه سرخ میکنیم . سپس زردچوبه ،نمک و فلفل را به همراه رب گوجه فرنگی در آن تفت میدهیم تا عطر آن به مشام برسد.
۲- برنج و لپه را شسته و با آبکش آب اضافی آنها را میگیریم و کمی در آش تفت میدهیم و سپس به آش به مقدار کافی آب اضافه میکنیم و حرارت را زیاد میکنیم تا غذا بجوشد و سپس دوباره حرارت را کم میکنیم تا غذا بپزد.سبزی ها را شسته و خرد میکنیم .
۳- گوجه ها را پوست گرفته و نگینی خرد میکنیم و در ظرفی با روغن داغ کمی تفت میدهیم و سپس به همراه سبزی و آبغوره به آش اضافه میکنیم.
۴- البته قبل از آن از پخته شدن کامل برنج و لپه اطمینان حاصل میکنیم.20 دقیقه بعد آش آماده است.آن را با نعنا داغ و پیازداغ تزیین کنید.

سایر نکات برای آش گوجه فرنگی همدان

آش گوجه فرنگی آش محلی همدان است و در منطقه رزن زیاد طبخ میشود این آش طعم ترش و بسیار لذیذی دارد و مناسب جمع های خودمانی است!!
1)این آش در همدان به صورت ترش خورده میشود و در واقع بیشتر آب آن را آبغوره تشکیل میدهید در صورت تمایل مقدار آبغوره را زیاد کنید.
2)اگر گوجه های شما زیادی شل هستند از ریختن قسمت داخلی آن خودداری کنید و تنها قسمت سفت گوجه را خرد کرده و به غذا اضافه کنید.
3)برای پوست گرفتن گوجه تنها کافیست آنها را در آب جوش به مدت 30 ثانیه بجوشانید و بعد با کارد تیزی پوستشان را بکنید.
4)اضافه کردن گرد غوره به جای آبغوره غذایتان را خوشمزه تر میکند.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest