کیک شکلاتی همراه با محلبی به سبک ترکیه

این نوع از کیک شکلاتی بسیار مورد پسند است. ترکیب خاص کاکائو و محلبی در عین سادگی طعم فوق العاده ای به کیک شما میدهد. این کیک را می توانید با آسانی تهیه کرده و با خوردن آن خود را در بهترین شیرینی فروش های ترکیه حس کنید.

مواد لازم کیک شکلاتی
مواد لازم برای کیک شکلاتی :

۳ عدد تخم مرغ
۱.۵ لیوان شکر پودر شده
۱ لیوان آرد
۱ لیوان شیر در دمای اتاق
۱ لیوان روغن آفتاب گردان
۱ لیوان کاکائو مرغوب
ا بسته پکینگ پودر
۱ بسته وانیل

مواد لازم برای محلبی :

۵۰۰ میلی لیتر شیر
۱ عدد تخم مرغ
۱ قاشق آرد
۱ قاشق نشاسته گندم
۱ عدد موز کوچک
۱ قاشق مرباخوری کره
نیم لیوان شکلات سفید
نیم لیوان شکر پودر شده

طرز تهیه کیک شکلاتی:

کیک شکلاتی
در یک ظرف تخم مرغ و شکر را با میکسر خوب هم بزنید. بعد روغن آفتاب گردان و شیر را هم اضافه کرده و هم بزنید. آرد ، پکینگ پودر، وانیل و کاکائو را با کمک الک به مواد اضافه کنید و با یک همزن دستی و یا با قاشق پلاستیکی مواد را از خارج به داخل هم بزنید. در یک ظرف شیشه ای مخصوص فر که چرب کرده اید را حاضر کنید و نصف مواد کیک را در داخل آن بریزید. سپس در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد فر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید.
توجه داشته باشد فر از قبل گرم شده باشد.

طرز تهیه محلبی :

موز را در یک ظرف کوچک با کمک چنگال له کنید. در یک قابلمه تمامی مواد که برای محلبی ذکر شده است به غیر از کره و شکلات سفید ، هم بزنید. زیر آن را روشن کنید و در دمای متوسط تا زمانی که مانند فرنی شود هم بزنید. وقتی به این حالت در آمد از روی اجاق گاز برداشته و شکلات سفید و کره را اضافه کنید و هم بزنید.
بر روی کیک که از فر در آوردید با کمک قالب های کوچک سوراخ ایجاد کنید و در داخل آن ها از این محلبی بریزید. بعد باقی مانده خمیر کیک را هم روی این مواد بریزید و مسطح کنید. بعد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید.
وقتی کمی سرد شد می توانید سرویس کنید.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

One comment

  • Hello, guest