کیک زرد آلو و بادام

کیک زرد آلو و بادام

زردآلو از جمله میوه هایی است که منبع ویتامین آ بوده و هم چنین در روند جوان ماندن تاثیر زیادی دارد. کارشناسان تغذیه به دلیل فوائد زیادی که زردآلو دارد مصرف آن را بسیار توصیه می کنند.

در این جا طرز تهیه کیک زردآلو با بادام را برای شما شرح خواهیم داد ابن کیک بسیار ساده و راحت تهیه شده و طعم فوق العاده ای دارد.

کیک زرد آلو و بادام

مواد لازم برای تهیه کیک زردآلو و بادام :

175 گرم کره که به دمای اتاق رسیده باشد.

3 عدد تخم مرغ

1 لیوان شکر پودر شده (دانه ریز)

3/4 لیوان دوغ (بهتر است که این دوغ را خودتان از ماست شیرین تهیه کنید چون دوغ ترش و گازدار برای این کیک مناسب نیست

1 عدد پوست لیمو ترش به صورت رنده شده

100 گرم پودر بادام

3 لیوان آرد

25 گرم پکینگ پودر

10 عدد زرد آلوی خشک

خلال بادام و یا خود بادام برای تزئین روی کیک

 

طرز تهیه کیک زردآلو و بادام

در یک ظرف کره که به دمای اتاق رسیده است را همراه پودر شکر (می توانید از خاکه قند نیز استفاده کنید اما پودر شکر بهتر است ) به کمک میکسر حسابی هم بزنید . 3 عدد تخم مرغ و 3/4 لیوان دوغ شیرین خانگی را هم به این مواد اضافه کرده و تکرار با کمک میکسر خوب هم بزنید . بعد از آن پودر بادام ، 3 لیوان آرد را که حدود 2 یا 3 بار الک کرده اید ، پوست لیمو که رنده کرده اید را همراه با پکینگ پودر به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در ظرف مخصوص کیک در اینجا مربعی استفاده شده است با کاغذ نسوز و روغن چرب نمایید . مخلوط کیک را که حاضر کرده اید را داخل این ظرف ریخته و با قاشق همه جای ظرف را یکسان نمایید . زرد آلو های خشک را از وسط نصف کرده و به دقت بر روی مواد قرار دهید. از بادام هایی که برای تزئین کنار گذاشته اید و یا خلال بادام ها روی مواد اضافه کنید.   در داخل فر را که از قبل در دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کرده بودید قرار دهید تا به مدت 35 الی 40 دقیقه بپزد. وقتی روی کیک طلائی شد می توانید کیک را از فر دربیاورید.

نوش جان

تیم یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

2 comments

  • Hello, guest