چگونه در فروش انفجار ایجاد کنیم؟

شاید برای بسیاری این سوال پیش بیاید که آیا فروش کار سختی است و میتوان یک فروشنده خوب شد .

به گزارش مجله مواد غذایی یوزال مگ :

رعایت نکات زیر میتواند تا حد قابل توجهی شما را در امر فروش خبره نماید . ولی در همه حال در نظر داشته باشید که فروش در کنار تخصص به عواملی از قبیل تجربه پایدار میشود.

 چگونه تسلط داشته باشیم- امانت دار باشید

این جمله ساده به نظر می رسد اما برخی فروشندگان چیزی را به مشتری می فروشند که مشتری به آن احتیاج ندارد! شما محصول یا خدمات را به نمایش بگذارید و جزئیات آن را توضیح دهید. سپس، تصمیم را بر عهده مشتری بگذارید! همچنان برای فروش به مشتری اصرار نکنید!

  • برای فروش مثبت فکر کنید

به جای آنکه فکر کنید از ۱۰ نفر ۱ نفر از شما خرید می کند و سبب ایجاد افکار منفی در ذهن تان شود؛ به این فکر کنید که ۱۰ درصد از شما خرید کرده اند یا ۱۰ درصد از مشتری ها از شما خرید کرده اند! اگر این گونه فکر کنید دیگر با شنیدن کلمه “نه” مشکلی برایتان پیش نمی آید! همینطور به خود اطمینان دهید که کلمه “بله” در راه رسیدن است.

  • بعضی ها دوست ندارند چیزی بخرند

این کلید قضیه است! اعتراضاتی که می شنوید؛ تنها عذر خواهی ست که به شما می گوید “من قصد خرید ندارم” باید وسیله ای برای مقابله با اعتراضات پیدا کنید.

  • منظور از فرشنده ماهر چیست؟ شخصیت

شخصیت مهم ترین رکن یک فروشنده ماهر است؛ زیرا تطابق خوبی حتی قبل از خرید با مشتری را فراهم می آورد.
با روی باز از مشتری استقبال کنید؛ کاری کنید مشتری با شما احساس راحتی کند؛ به طوری که حس کند شما دوست او هستید! با مشتری درست صحبت کنید و شخصیت او را تحلیل نمائید. این راه بهترین کار برای رسیدن به موفقیت است.

  • قدرت قانع کردن مشتری برای فروش

یاد بگیرید چگونه مشتری که در مقابل شما ایستاده را قانع کنید اگر حس کردید مشتری قصد خرید را دارد فرصت را از دست ندهید و نظر خود را غالب کنید.

  • عواطف و احساسات را در فروش کنترل کنید

نمی توانید چیزی را بفروشید تا زمانی که برخی از احساسات را روی صورت خود نداشته باشید! مراقب باشید در چهره خود ناامیدی و یأس دیده نشود. اگر صحبت طولانی شد و نتیجه ای نداشت همچنان آرام باشید یک لبخند می تواند مشتری را تشویق به خرید کند.

فروش

  • مهارت های فروش را افزایش دهید

در کنار مهارت های ارتباط باید اعتماد به نفس داشته باشید. باید قادر باشید با هر نوع مشتری ارتباط برقرار کنید ارتباط با انواع مشتری ها یک امتحان برای شماست. فروشنده ماهر می تواند تنها با سوال، مشتری را به هر کجا می خواهد بکشاند.

  • حافظه

فروشنده ماهر هر چیزی را که در ارتباط قبلی با مشتری داشته به یاد خواهد داشت! صحبت های مشتری حتی اگر بی ربط باشد به شما کمک می کند که شخصیت آن را بشناسید و اینگونه شما می توانید بهتر روی او تاثیر بگذارید. وقتی کوچکترین چیزها را در ارتباط قبلی به یاد داشته باشید مشتری حس می کند برای شما اهمیت دارد.

  • توجه به جزئیات

بار اول احتمالاً پاسخ خیلی از سؤالات تان را در مشتری می بینید: مانند صحبت کردن، نحوه نشستن، یا نوع پوشش!
شاید یکی از این موارد کلید فروش باشد. سعی کنید تمام جزئیات فروش را با توجه به حرکات جسم مشتری برای او توضیح دهید.

  • قدرت همدردی

نگاه اساسی برای فروشنده دو صفت است “احساس” و”همدردی” این دو صفت به شما کمک می کند حس طرف مقابل را بشناسید که با شما موافق است یا نه! همدردی به شما کمک می کند مشتری را برای خرید قانع کنید.

  • برای آموزش آماده باشید

جوانی می خواهد در فروشندگی ماهر شود و آموزش لازم را ببیند؛ پس باید تمام جزئیات را درباره محصول بداند. حتی اگر با آزمایش کردن! تمرین کنید. گذشت زمان از شما فروشنده ای ماهر می سازد. کتاب و مجله بخوانید. این دو در آموزش نقش مهمی دارند.
گاهی از فشار کار زیاد احساس شکست می کنید اما وقتی درست فکر کنید می بینید خیلی چیزها را به دست آورده اید.

  • به مشتری گوش دهید

باید به مشتری های خود گوش دهید. گاهی بعضی با “سخن های نه چندان جالب” درباره کار شما، شما را می رنجانند و برخی بدون تست محصول و اطلاعات لازم از محصول شما انتقاد می کنند؛ اما تمام این صحبت ها نباید باعث شود شما به تندی با مشتری برخورد کنید! باید از صحبت های مشتری  بیابید که چه چیزی لازم دارد.

  • کمک کردن

بیشتر مشتری ها از شما سؤالاتی را می پرسند؛ باید با صبر تمام توضیحات را بدون ناراحتی برایشان توضیح دهید فروشنده باید به مشتری کمک کند که ابزار و محصول متناسب را خریداری کند. فروشنده ی ماهر دقیقاً می داند اساس فروشندگی صداقت و راست گویی ست.

  • رقابت

اگر می دانید نمی توانید با دیگران رقابت کنید منطقه ای را برای فروش انتخاب کنید که رقابت در آن کم باشد. سعی کنید بدانید رقبا درباره شما چه می گویند! اگر می خواهید بدانید چقدر پیشرفت دارید به حرف های رقبا درباره خود گوش دهید.

آیا از شما می ترسند؟
آیا کارهایی که انجام می دهید برای آن ها اهمیت دارد؟
همیشه آماده باشید؛ شاید بخواهند شما را شکست دهند.

شما نیز میتوانید سوالات و تجربیات خود را در پایین همین پست قرار دهید که دیگران نیز بتوانند از تجربیات شما استفاده نمایند.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

2 comments

  • Hello, guest