فواید خرما، میوه بهشتی

فواید خرما، میوه بهشتی

خرما یک ماده غذایی ایده آل است. در کنار شکر ، لیف ، پروتئین دارای 15 نوع ماده معدنی و ویتامین از جمله C, B1, B2, نیاسین و ویتامین A بوده و دارای فلور بوده که از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و هم چنین به دلیل دارا بودن سلنیوم که از مواد معدنی است که در جلوگیری از سرطان بسیار مفید است. خرما به دلیل داشتم مواد معدنی زیادی که دارد برای شادابی بدن انسان بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی بسیاری از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که انسان با خرما و آب هم به تنهایی میتواند زنده بماند. از متخصصان مشهور و به نام V. H. W. Dowson بر این باور است که یک خرما و یل لیوان شیر میتواند نیاز روزانه یک انسان را برآورده نماید. در اینجا برای شما دیگر فواید خرما را تحت عنوان فواید خرما، میوه بهشتی شرح خواهیم داد.

تقویت حافظه

خرما در روده ها به نوعی از ویتامین آ به نام رتینال تبدیل می شود که دارای 15.6 میلی گرم بتا کاروتن میباشد. در تحقیقات اخیری که انجام شده است بتا کاروتن در تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی بسیار موثر می باشد.

جلوگیری از سرطان

در خرما مقادیر زیادی لیف موجود است.( حدود 6.5 الی 18 درصد). ار تحقیقاتی که انجام شده است دیده شده که اعراب که در مواد غذایی خود بیشتر از خرما استفاده می کنند ریسک بیماری های قلبی و سرطان در آنها بسیار پایین است. هم چنین اگر دی ایست غذایی خود از مواد غذایی دارای لیف استفاده کنید ریسک ابتلا به سرطان سینه و رحم را کاهش می دهید.همانطور که گفته شد خرما دارای بتا کاروتن بوده و از این رو بتا کاروتن سلول ها را در مقابله با حملات بیماری و خارجی مصون نموده و خاصیت ضد سرطانی نشان می دهد.

منبع آنتی اکسیدان

در تحقیقات زیادی که انجام شده است خرما دارای منبع آنتی اکسیدانی بوده و آنتی اکسیدان ها در مقابله و جلوگیری از سرطان ، انسداد رگ ها و پیری فواید زیادی نشان داده است. خرما د مقایسه با دیگر میوه ها که زود خراب می شوند در هنگام انبار کردن و در هوای سر به خصوص خواص آنتی اکسیدانی آن افزایش می یابد.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

One comment

  • Hello, guest