فواید بی نظیر آووکادو

فواید بی نظیر آووکادو

آووکادو میوه ای با طعم تقریبا خامه ای و فواید بی شماری که دارد این روزها مخصوصا از طرف متخصصین تغذیه و هم چنین پزشکان بسیار توصیه می شود. این میوه بیشتر در آمریکای مرکزی و مکزیک یافت شده و تنوع زیادی دارد.

فواید بی نظیر آووکادو

این میوه بیشتر در سالاد ها و یا به صورت میوه مصرف می شود. تصور اشتباهی که برخی نسبت به این میوه دارند این است که به دلیل کالری زیادی که دارد باعث افزایش وزن می شود در حالی که برعکس آن می باشد. ترکیب موجود در آووکادو که از آن به نام فیتوترول یاد می شود برای سلامتی خیلی مفید است. آووکادو میوه ای خارق العاده بوده که از لحاظ ویتامین و مواد معدنی بسیار غنی می باشد. آووکادو منبع کلسیم بوده و از این رو برای بدن در جهت منابع کلسیم-پتاسیم بسیار حائز اهمیت است.

برخی از فوائد مهم آووکادو :

میوه آووکادو دارای فوائد زیادی بوده که اگر به صورت خام مصرف شود از لحاظ مواد معدنی و ویتامین بسیار بهتر است.

1-منبع غنی پتاسیم

آووکادو دارای مقادیر زیادی پتاسیم است از این رو میوه هایی مثل موز و آووکادو که منبع پتاسیم هستند در تقویت فشار خون موثر است که این هم باعث جلوگیری از سکته قلبی شده و ریسک فلج شدن را کاهش می دهد.

2-کمک به هضم مواد غذایی

آووکادو در هضم مواد غذایی بسیار موثر است از این رو برای روده ها بسیار مهم بوده و در موارد یبوست و اسهال کمک کننده است.

3-تقویت بینایی

آووکادو در تقویت بینایی بسیار موثر است و هم چنین در بیماری های بینایی ناشی از افزایش سن نیز تاثیر دارد.

4-پوست و مو

آووکادو هم چنین در تقویت و زیبایی پوست و مو نیز بسیار مهم است. آووکادو دارای ویتامین های اساسی که در نرمی و لطافت و درخشش پوست اهمیت دارد را دارا است و به همین سبب بسیاری از تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی از آن بسیار استفاده می کنند. بتا کاروتن و لیکوپن از مهم ترین موادی است که آووکادو داراست که این دو از مهم ترین فاکتور هایی است که در جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده می شود.

5-جلوگیری از بوی بد دهان

بوی بد دهان در کسانی که به طور مرتب آووکادو مصرف می کنند کم تر است. زیرا به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارا است باکتری های موجود در دهان را از بین می برد.

6- حالت تهوع های حاملگی

حالت تهوع ناشی از ویار که در زنان باردار به خصوص در ساعات اولیه صبح دیده میشود بسیار معمول است . میوه آووکادو به دلیل داشتن ویتامین ب6 می تواند تا حد زیادی در جلوگیری از این حالت تهوع ها موثر باشد از این رو بسیار توصیه می گردد.

فواید بی نظیر آووکادو

تیم یوزال مگ

 

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest