طرز تهیه سالاد مرغ و انبه

سالاد مرغ و انبه غذایی تابستانی و بومی آسیای جنوب شرق است. این سالاد که حجم بسیار بالایی از ویتامین‌ها و املاح را در خود جاداده، غذایی محبوب برای افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، سالمندان و خانم‌های باردار محسوب می‌شود. مصرف سالاد مرغ و انبه در شب‌های گرم تابستانی، علاوه بر لذت خوردن یک سالاد خنک و خوشمزه، ‌باعث تقویت سیستم ‌ایمنی بدن شما هم می‌شود.

 

مواد لازم سالاد مرغ و انبه:

آبلیموی تازهیک سوم لیوان
سرکه۳ قاشق غذاخوری
سس سویا۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا روغن کنجد۱ قاشق غذاخوری
کاهو پیچ خرد شده۶ لیوان
نخود فرنگی پخته۲ لیوان
سینه مرغ پخته و خرد شده۲ لیوان
انبه کوچک و خرد شده۱ عدد
برگ ریز نعناع تازهنصف لیوان
برگ پیازچه خرد شدهیک چهارم لیوان
دانه کنجد۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه سالاد مرغ و انبه

برای آماده‌ کردن این سالاد، ابتدا کاهوهای خردکرده را بشویید و آنها را داخل دستمالی نخی قرار دهید تا آبشان کاملا کشیده شود. تا خشک شدن کامل کاهوها سس سالاد را آماده کنید. برای آماده کردن سس این سالاد کافی است آبلیمو، سرکه، سس سویا و روغن زیتون یا روغن کنجد را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و کنار بگذارید.

پس از خشک شدن کاهوها ابتدا آنها را داخل ظرف بچینید، روی کاهوها نخودفرنگی بپاشید، تکه‌های مرغ را روی نخود فرنگی قرار دهید و سپس انبه و نعناع را به ظرف سالاد اضافه کنید. در نهایت پیازچه‌های خردشده را روی تمام مواد بریزید.

دانه‌های کنجد را درست پیش از سرو سالاد روی آن بپاشید تا نرم نشوند و تردی مطلوبی به بافت نهایی سالادتان بدهند. بهتر است سس این سالاد را روی آن نکشید و سس را در ظرفی جداگانه کنار سالاد خود سرو کنید.

 

چند پیشنهاد کاربردی

  1. بهتر است مرغ سالاد از قسمت فیله مرغ انتخاب شده و با کمی نمک، فلفل، پودر سیر و روغن زیتون طعم‌دار شود. تنوری یا کبابی کردن فیله‌های طعم‌دار بهترین روش پخت آنها برای انواع سالاد است.
  2. اگر بخواهید سالادتان عطر سالادهای جنوب شرق آسیا را داشته باشد، به جای آبلیمو از آب پرتقال استفاده کنید و نوع سرکه مصرفی‌تان هم سرکه برنج باشد.
  3. برای ایجاد طعم مطلوب‌تر در سس این سالاد می‌توان از پودر آویشن و پودر نعناع هم کمک گرفت.
به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest