طرز تهیه دسر کادایفر با کرم پاتیسیر

کادایفر / دسر کادایفر با کرم پاتیسیر
مواد لازم:

رشته کادایف 150 گرم
کره 50 گرم
شکر ۱ قاشق سوپ خوری
گردوی خرد شده 50 گرم

مواد لازم برای تهیه فرنی:
آرد 2 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت 4 ق س
خامه صبحانه 200 گرم
تخم مرغ 1 عدد
شیر ۲.۵ لیوان
شکر ۴ ق س

طرز تهیه دسر کادایفر با کرم پاتیسیر:
ابتدا کره را در ماهیتابه بزرگی که گنجایش رشته ها را داشته باشد ذوب می کنیم . رشته ها را با دست خرد می کنیم تا اندازهای آنها حدود 2 سانت شود. سپس همراه یک قاشق شکر به کره ذوب شده اضافه
می کنیم و دائم هم می زنیم تا رشته ها به کره آغشته شده و سپس تفت بخورند و سرخ شوند .رنگشان که طلایی شد از روی حرارت برمی داریم و کنار می گذاریم.
آرد و نشاسته را با هم الک می کنیم و در قابلمه مناسبی می ریزیم. سپس شیر را تدریجا اضافه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. تخم مرغ را در کاسه ای جدا گانه شکسته و با چنگال هم می زنیم و سپس به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم. شکر و پودر هل و خامه را هم اضافه کرده و همه مواد را با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند . قابلمه را روی حرارت ملایم برده و دائم هم می زنیم تا مواد پخته و غلیظ شوند و به غلظت ماست برسند . فرنی آماده را کنار میگذاریم تا از داغی بیافتد و به دمای محیط برسد.
هرازگاهی فرنی را هم بزنید تا رویه نبندد.
حالا از یک ظرف پیرکس یا یک قالب کمربندی استفاده کنید و نیمی از رشته های سرخ شده را کف قالب مورد نظر بریزید و نیمی از گردوی خرد شده را روی رشته ها بپاشید و فرنی به دمای محیط رسیده را روی گردوها بریزید و دوباره روی فرنی گردو بپاشید و مابقی رشته های سرخ شده را روی کل فرنی ریخته و با قاشق کمی منسجم کنید .

در ظرف را سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا فرنی کاملا خنک شود با مقداری خلال پسته دسر را تزیین و سرو کنید. اگر از قالب کمر بندی استفاده کردید ابتدا با چاقو دورتا دور دسر را از قالب جدا کنید و کمر بند قالب را باز کرده و با همان کفه قالب در ظرف سرو قرار دهید و تزیین و سرو کنید.

کادایفر

به اشتراک بگذارید:

One comment

  • Hello, guest