چگونه سوپرمارکت موفقی را راه اندازی نماییم

شرایط افتتاح سوپرمارکت:

یکی از نیازهای اولیه و ضروری انسان خرید مواد غذایی میباشد .و وجود  این نیاز در هر شهر و منطقه کاملا احساس میشود و شما برای ایجاد یک سوپرمارکت پررونق به یکسری اطلاعات ضروری نیازمند می‌باشید.

انتخاب شغل مارکتی یک انتخاب با سود خوب محسوب میشود ولی نیازمند سرمایه کافی میباشد که این موضوع خود به موارد مختلفی بستگی دارد:

  1. مکان سوپرمارکت
  2. اندازه سوپرمارکت
  3. تنوع محصول
  4. شرایط خرید محصول(تقد یا وعده ای)
  5. دکوراسیون سوپرمارکت

و شرایط دیگری همچون اجاره و یا خرید سوپرمارکت و تهیه کالا برای فروش، ساعات کاری و استخدام نیروی انسانی از نکات بسیار مهم در افتتاح سوپرمارکت میباشد.

اگر در نظر دارید واقعا به شغل سوپر مارکت بپردازید باید بدانید که سوپرمارکت داری یک شغل جامع میباشد که باید دارای تخصص کافی باشید.

و شما بعنوان مدیر یک سوپرمارکت باید تمام حواستان به نیازهای مشتری و نحوه برخود خوب و دوستانه شما با مشتری باشد .

 

مراحل راه اندازی یک سوپرمارکت خوب

1- محل سوپرمارکت جهت دسترسی اسان مشتری بسیار مهم میباشد بطوری که در محلی قرار گیرد که بسیار به چشم بیاید.

2- دارای فضای مناسب برای پارک ماشینهای مشتری داشته باشد

3- برای راه اندازی سوپرمارکت در وهله اول اخذ مجوزها و پروانه کسب اجباری میباشد

4- یکی از شرایط موفقیت سوپرمارکت داشتن کارکنان حرفه ای از جمله صندوق دار با تجربه و فروشنده گان حرفه ای که در زمینه مواد غذایی دارای اطلاعات و تجربه کافی باشند. شما باید به عنوان یک مدیر سوپرمارکت مداوم کارکنان را تحت نظر داشته و از برخورد خوب انها با مشتریان مطمئن باشید. و باید با توجه به تقسیم مسولیتها بین کارکنان از اموزش و بروزرسانی اطلاعات کارمندان غافل نشوید و از انها در چهارچوب مسولیتشان انتظار داشته باشید .

5- به خاطر جلوگیری از هر گونه احتمال از دوربین های مدار بسته استفاده کنید و یک محل اختصاصی هر چند کوچک برای مرکز دوربینهای مدار بسته ایجاد کنید که حداقل امکان سیو اطلاعات به مدت 45 روز را داشته باشد .

6- مشتریها باید از مکان سوپرمارکت شما مطلع شوند و شما باید از تبلیغات غافل نشوید. این تبلیغات میتواند شمل تراکت دستی تبلیغات محیطی تبلیغات شبکه های اجتماعی باشد. و برای اینکه مشتریها بدانند که شما چه محصولاتی دارید به صورت بروشور نام محصولات و طبقه بندی انها را چاپ کرده و در ساک دستی مشتری قرار دهید.

7-یکی از موارد بسیار مهم در جلب توجه مشتری دکوراسیون زیبا می‌باشد. دکوراسیون یک سوپرمارکت باید از ائینه و نور سفید استفاده بیشتری نماید که باعث میشود داخل مغازه بزرگ و روشن دیده شود به اصطلاح دلباز باشد . هرچقدر کاری کنیم که مشتری در مغازه بیشتر بماند خرید بیشتری انجام خواهد داد. این موضوع باعث میشود که مشتری در نگاه اول جذب محل شده و برای سایرین نیز تبلیغ کار شما را انجام دهد .

 

هزینه ایجاد یک سوپرمارکت چقدر است؟

باتوجه به موارد ذکر شده نمیتوان به صورت دقیق هزینه افتتاح یک سوپرمارکت را بیان نمود ولی هزینه یک سوپرمارکت در شهرهای بزرگ بغییر از تهران از 100 میلیون تا 400 میلیون متغییر میباشد که بستگی به محل بزرگی و کوچکی مغازه و تنوع کالا دارد ولی در تهران این مبلغ از 300 میلیون تا 3 میلیاد متفاوت میباشد.

به اشتراک بگذارید:

One comment

  • Hello, guest