آیا من مبتلا به اچ آی وی ( ایدز ) هستم؟

( ایدز ) اچ آی وی یکی از شایع‎ترین مشکلات سلامتی در جهان است که به گزارش سازمان بهداشت جهانی تا کنون جان ۳۵ میلیون نفر را گرفته است.

یکی  از نگرانی های جامعه بشری امروز ، مواجه شدن  با بیماری هایی است که هنوز درمان قطعی و مشخصی ندارد .این بیماری هاکه به اصطلاح بیماری های  قرن جدید ازآن نام برده میشود ، کشنده ، غیر  قابل درمان و هزینه براست.

حال ممکن است این سوال در ذهن شما پیش بیاید که آیا من هم دچار این بیماری ها شده  ام یا نه .

ایدز به راحتی منتقل نمیشود

با بودن در کنار افراد اچ آی وی مثبت، به این بیماری مبتلا خواهم شد؟

این باور اشتباه مدت‎هاست باعث تبعیض نسبت به افراد اچ‌آی‌وی مثبت شده. با وجود تلاش‌هایی که برای آگاهی دادن در این باره صورت گرفته، سال ۲۰۱۶، ۲۰ درصد از مردم بریتانیا هنوز معتقد بودند اچ‌آی‌وی از طریق تماس پوستی یا آب دهان منتقل خواهد شد.

این باور اشتباهی است . ایدز از طریق تماس عادی با افرادمبتلا منتقل نمیشود . تنها راه مبتلا شدن به این  بیماری خون است که بازهم بر خلاف تصور عموم احتمال  کمی دارد که ازطریق روابط جنسی نیز منتقل شود مگر در  موارد خاص .

دکتر معینی از متخصصان بیماری های خاص در کالج سلطنتی انگلیس بر  این باور است که حدود 70 درصد از  روابط جنسی منجر به  انتقال ایدز نخواهد شد چون دراین روابط خون افراد بصورت عادی وارد بدن فرد دیگر نمیشود .

امکان ندارد از راه‎های زیر به این بیماری مبتلا شویم:

  • تنفس در یک فضای مشترک
  • در آغوش گرفتن، بوسیدن یا دست دادن
  • استفاده از لوازم غذاخوری مشترک
  • آب خوردن از یک آب‎سرد‎کن
  • استفاده از لوازم شخصی مشترک
  • استفاده از وسائل ورزشی در باشگاه

 

با روش‎های غیرمعمول می‎توان اچ‌آی‌وی را درمان کرد

این حرف اصلا صحت ندارد. درمان‎های مکمل یا جایگزین از جمله حمام کردن بعد از رابطه جنسی و رابطه جنسی با دختر باکره این بیماری را درمان نمی‎کند.

درمان اچ‌آی‌وی از طریق رابطه جنسی با دختر باکره که در آفریقای سیاه و بخش‎هایی از هند و تایلند رواج دارد، نه تنها اشتباه است بلکه بسیار خطرناک هم هست. باوری که تجاوز به دختران کم سن و سال و گاهی اوقات حتی نوزادان را به دنبال داشته و آن‎ها را هم در خطر ابتلا به این بیماری قرار داده است.

در بخش بعدی این سلسله مقالات به نکاتی درمورد پیشگیری از این بیماری خواهیم پرداخت

ایدز

یوزآل

 

 

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest