خصوصیات یک فرد عاشق

خصوصیات یک فرد عاشق

عشق قشنگترین و یا تلخ ترین موضوعی است که از زمان پیدایش انسان مورد بحث قرار گرفته است. در طول تاریخ شاهد این موضوع بوده ایم گاها امپراطوری های عظیمی که به واسطه عشق از بین رفتند و گاها عشق سبب پیدایش ابداع های جدید در زندگی بشر شده است. اما همیشه این سوال را پرسیده ایم، به راستی عشق وجود دارد؟ در باور بسیاری عشق واقعی در زندگی انسان فقط برای یک بار اتفاق می افتد و دیگر احساساتی که با آنها روبه رو می شویم فقط ما را برای عشق واقعی آماده میکنند. میگویند در دنیا هرکس نیمه گمشده ای دارد و روزی با وی روبه رو می شوید. عشق واقعی به انسان قدرت می دهد و در کنار آن شادی می آورد. نظر شما چیست؟ عشق وجود دارد و یا شما هم تئوری بعضی دانشمندان که می گویند عشق زاده ی ذهن ماست را باور دارید؟ اگر عشق را باور کنید مطمئنا از خود خواهید پرسید  پس عاشق واقعی کیست؟ خصوصیات یک عاشق واقعی کدام است؟  از نظر علمی بعضی از خصوصیات فرد عاشق را به صورت زیر بیان می کنند. اگر شما هم در مورد عشق سوالاتی را دارید شاید جوابشان را در متن زیر پیدا کنید.

خصوصیات یک فرد عاشق

1-کسی که عاشق است به سبب ترشح هورمون دوپامین در مغز نسبت به معشوق خود حس فوق العاده ای دارد ، مهمترین فرد زندگی وی می شود .

 

2-به سبب ترشح هورمون نورپینفرین کسی که عاشق است نمی تواند معایب معشوق خود را ببیند و از نظرش وی کامل ترین فرد جهان هستی است.

 

3-کسی که عاشق می شود از لحاظ روحی بسیار حساس می شود و این سبب بی اشتهایی ، بی خوابی و نامتعادل شدن زندگی روزمره وی می شود.

 

4-فعالیت نورون های مغز سبب می شود که فرد عاشق با کسانی که قبلا میانه خوبی نداشته بود صمیمی شود و نسبت به آنها مثبت اندیش شود.

 

5-کسی که عاشق می شود ترجیح میدهد تمام زمان خود را با معشوق خود سپری کند و حس حسادت، ترس از دست دادن و جدایی در وی زیاد می شود.

 

6-یک عاشق شروع به خیال پردازی می کند. دوست دارد تمام عمر خود را با کسی که دوست دارد بگذراند و برای آینده نقشه می کشد.

 

7-فرد عاشق حس فداکاری زیادی دارد و حاظر است برای رسیدن به معشوق خود هر کاری بکند.

 

8-کسی که عاشق شده است نسبت به قبل کنترل زندگی اش را نمی تواند حفظ کند و تمامی برنامه های خود را نسبت به معشوق خود هماهنگ می کند.

 

9-کسانی که عاشق شده اند در مقابله با کوچکترین مشکل احساس ناچاری کرده و چاره را در معشوق خود می یابند.

 

10- از نظر علمی و تحقیقات روانشناسی که انجام شده است عشق در یک نقطه از زندگی به پایان می رسد و آنچه که باقی می ماند عادت و وابستگی است چیزی که به این رابطه دو نفره هیجان میدهد دیگر عشق نیست بلکه دوام دوست داشتن است و این پایان ناپذیر است.

 

تیم یوزال مگ

 

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest