5 کتاب جهت تغذیه سالم و درست

تغذیه نقش مهمی در سلامتی بدن دارد. افرادی که می‌خواهند رژیم‌های غذایی بگیرند و یا حتی غذاهای متفاوتی را امتحان کنند، سراغ کتاب‌های مرتبط می‌روند. در این حوزه کتاب‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است افراد را به هنگام خرید دچار سردگمی کنند. بنابراین در ادامه به معرفی ۵ مورد از پرفروش‌های این زمینه خواهیم پرداخت تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. با ما همراه باشید.

 

۱- کتاب تغذیه دامیز

کتاب تغذیه دامیز کتاب‌های دامیز به ساده و آسان بودن مفاهیم خود معروف هستند. با استفاده از راهنمای این کتاب می‌توانید در مورد مقدار پروتئین، چربی و کربوهیدرات مورد نیاز بدن اطلاعاتی کسب کنید و متناسب با آنها مواد غذایی‌تان را انتخاب کنید.

این کتاب ۱۰۸ صفحه‌ای شامل اطلاعات مفید فراوانی در حوزه تغذیه می‌باشد که با عمل به آنها می‌توانید زندگی سالم‌تر و اصولی‌تری را در پیش بگیرید.

کتاب تغذیه For Dummies توسط انتشارات آوند دانش به زبان فارسی ترجمه و چاپ شده است.

 

 

 

 

۲- کتاب هفت گناه کبیره در تغذیه‌ی ما

کتاب هفت گناه کبیره در تغذیه‌ی ما این کتاب روایت متفاوتی را در خصوص تغذیه در پیش گرفته است. به تاریخچه تغذیه و اشتباهاتی که انسان‌ها طی هزاران سال در این زمینه داشته اند اشاره می‌کند. کتاب هفت گناه کبیره با یادآوری این موضوع که اکنون ما قادر به اندازه گیری هرچیزی هستیم و می توانیم پدیده‌های شیمیایی و اثرات تغذیه در زندگی‌مان را بفهمیم دیگر جایز نیست که اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

همانطور که در عنوان کتاب مشاهده می‌کنید، طی ۷ فصل نویسنده به مواردی اشاره کرده است که هریک از آن‌ها را گناهی می‌داند که در تغذیه خود رعایت نمی‌کنیم. البته به جزء این هفت مورد اطلاعات دیگری هم در این کتاب وجود دارد.

کتاب هفت گناه کبیره در تغذیه‌ی ما شاید برای عده زیادی چالش برانگیز و حتی فاقد ارزش علمی باشد، اما این کتاب توانسته است با استقبال خوبی هم مواجه شود. این کتاب توسط نشر قطره به زبان فارسی ترجمه و چاپ شده است.

 

 

۳- کتاب ‌تغذیه‌ی طبیعی و تندرستی

کتاب ‌تغذیه‌ی طبیعی و تندرستیاین کتاب برپایه دانش آیورودا نوشته است. برای افرادی که با چنین دانشی آشنا نیستند باید بگوییم که آیورودا دانشی باستنی در خصوص مدیریت انرژی‌ها برای رسیدن به سلامتی، آرامش ذهن و طول عمر است.

نویسنده در این کتاب سعی کرده است با استفاده از یک دانش باستانی و با تحلیل انرژی‌های بنیادین رژیم غذایی مناسب برای هر فرد و با طبع‌های مختلف را آماده کند. با مطالعه این کتاب علاوه بر اینکه در خصوص تغذیه اطلاعاتی جالبی کسب خواهید کرد؛ با یک دانش باستانی هم آشنا خواهید شد.

کتاب ‌تغذیه‌ی طبیعی و تندرستی با زیرعنوان سلامت ذهن و جسم ۴ توسط نشر مثلث چاپ و منتشر شده است.

 

 

۴- کتاب رژیم غذایی اتکینز

کتاب رژیم غذایی اتکینزرژیم غذایی اَتکینز تاریخچه جالبی دارد. از یک مد زودگر توانست خود را به عنوان یک درمان تاثیرگذار و سالم علمی اثبات کند. این رژیم غذایی که تمرکز آن بر مصرف کمتر قند می‌باشد، سبک زندگی شما را تغییر خواهد داد. آن هم یک تغییر مثبت و سالم.

برای آن دسته از افرادی که دچار بیماری دیابت هستند و یا می‌خواهند از شر چاقی رها شوند، مطالعه این کتاب بسیار مفید خواهد بود. همین که کتاب را ورق بزنید، با خلاصه‌ای از بهترین مقالات رژیم غذایی مواجه خواهید شد که توسط بهترین دکترهای تغذیه آماده شده اند.

کتاب رژیم غذایی اتکینز توسط نشر شبگیر به زبان فارسی چاپ و ترجمه شده است، که البته ظاهرا کیفیت ترجمه مطلوب نیست.

 

 

 

۵- کتاب وقتی غذا عشق می‌شود

کتاب وقتی غذا عشق می‌شوداین کتاب توسط خانم جینین راث که نویسنده کتاب‌های روان شناسی است نوشته شده است. بنابراین باید خودتان را آماده محتوایی جذاب و البته متفاوت در خصوص تغذیه کنید.

نویسنده در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چرا به غذاهایی که برای سلامتی‌تان مناسب نیستند علاقه زیادی دارید و چگونه می‌توانید روی خودن خود کنترل داشته باشید. اگر هیچ چیزی در این دنیا برایتان مهم‌تر از لاغر شدن نیست و می‌خواهید به وزن مناسبی برسید، با مطالب جذاب این کتاب همراه شوید و نکات آن را در زندگی خود رعایت کنید.

کتاب «وقتی غذا عشق می‌شود» توسط انتشارات کتابسرای تندیس به زبان فارسی ترجمه و چاپ شده است که می‌توانید از کتاب فروشی‌های محلی و یا آنلاین تهیه فرمایید.

 

 

بهترین کتاب تغذیه، به نظر شما

اگر کتاب مناسبی می‌شناسید که محتوای آن می‌تواند برای سایر افراد هم جالب و مفید باشد، از طریق دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. زندگی با طعم لذیذ و سالمی داشته باشید.

به اشتراک بگذارید:

One comment

  • Hello, guest