همه چیز در مورد سنگ کلیه

همه چیز در مورد سنگ کلیه

سنگ کلیه از مشکلاتی است که بسیاری از انسانها در دنیای امروز مواجه می شوند و در سلامتی تاثیر دارد.سنگ کلیه در مردان نسبت به زنان بیشتر دیده میشود. آیا دلیل این مشکل را می دانید؟ سنگ کلیه با درد ناگهانی شروع می شود و در بسیاری از مواقع نمیدانیم که این درد ناشی از آپاندیس است یا سنگ کلیه؟ سنگ کلیه در طول چند روز و با دردهای مکرر و آنی شروع می شود. سنگ کلیه در مجاری کلیه به شکل جسم ریز دیده شده و به طور معمول ژنتیکی بوده ولی ناشی از کمبود مایعات هم در بدن است. کسانی که مایعات کمتری مصرف میکنند بیشار به این مشکل دچار می شوند. در اینجا مایلیم با عنوان همه چیز در مورد سنگ کلیه برای شما علایم راه های درمان سنگ کلیه را شرح دهیم.

سنگ کلیه چرا به وجود می آید ؟ دلایل تشکیل آن چیست؟

اگر نگاه عمومی به آناتومی بدن انسان داشته باشیم خواهیم دید که بعضی از مواد همراه ادرار لازم است که از بدن دفع شوند. اما زمانی که این مواد از بدن دفع نمی شوند و در کلیه انبار می شوند شروع به ایجاد مشکلاتی می نمایند. در طول زمان این مواد سبب ایجاد سنگ کلیه می گردند. در مرحله اول سنگ کلیه به شکل کریستال هایی بوده و در طول زمان و با انباشته شدن آنها این کریستال های به سنگ تبدیل می شوند. در تعریف پزشکی می توان بدین گونه توضیح داد که از کریستالی شدن اوریک اسید، کلسیم و اگزالات در کلیه سنگ کلیه ایجاد می شود.

در مورد دلایل تشکیل سنگ کلیه می توان گفت که فاکتور ژنتیک مهم ترین دلیل آن است. اگر در خانواده شما کسی به این مشکل دچار شده باشد احتمال اینکه سنگ کلیه در شما نیز دیده شود بسیار زیاد است. از دلایل دیگر نیز  میتوان به کمتر مصرف کردن مایعات اشاره کرد . کسانی که در طول روز مایعات به خصوص آب کمتری مصرف می کنند احتما مبتلا شدن به سنگ کلیه را دارند از طرفی پزشکان توصیه می کنند که در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید. در مورد دلیل دیگر ایجاد سنگ کلیه می توان به کم بودن تحرک افراد اشاره کرد. کسانی که فعالیت بدنی کم تری دارند و در طول روز بیشتر به حالت نشسته کار می کنند و یا ورزش نمی کنند نیز در لست کسانی هستند که امکان ابتلا به سنگ کلیه را دارند.

در مورد درمان سنگ کلیه

اولین نشانه سنگ کلیه درد زیاد و غیر قابل تحمل در ناحیه شکم و کمر احساس می شود و بیمار نمیتواند به راحتی حرکت کند. از این رو بهتر است فورا به پزشک مراجعه نماید. در بعضی موارد پزشک نسبت به بزرگی و کوچکی سنگ کلیه بعد از سونوگرافی توصیه میکند که بیمار مایعات زیادی مصرف کند. از میوه هایی همانند هندوانه که حاوی مایعات زیادی است و در طول روز به مقدار زیادی آب بنوشد اما این در صورتی است که سنگ کلیه کوچک باشد. در مواردی که سنگ کلیه بزرگ است دکتر عمل سنگ شکنی را تجویز می نماید که این روزها با پیشرفت تکنولوژی از طریق لیزر انجام می شود.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest