مراقبت از موها تا عید

مراقبت از موها تا عید

سلامت و شادابی موها از مهم ترین نکاتی است که در زیبایی ظاهری تاثیر دارد بافت مو از کراتین،پیگمنت ،چربی و … تشکیل شده است.اگر موهایتان حالت شفاف و درخشندگی دارد و هم چنین به آسانی می توانید شانه کنید ، پس موهای شما سالم هستند. اما ممکن است در فواصلی از سال موهای شما مات ،پژمرده و ریزش پیدا کند . در این صورت دلیل آن چیست و چه می توان کرد. در این جا برای شما نکاتی مهم برای سلامتی و شاداب موهایتان در یک ماه باقی مانده از سال را تا عید نوروز تحت عنوان مراقبت از موها تا عید را شرح خواهیم داد. میتوانید نظرات خود را در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید.

حفاظت موها

همیشه موهایتان را از تماس مستقیم با باد و باران حفاظت کنید.هوای سرد و باران تاثیر منفی بر روی سلامت موهای شما دارد. مدت طولانی اگر موهایتان در معرض هوای سرد قرار گیرد ضعیف می شود.و از این رو شکنندگی در موها دیده می شود. موهایتان را به کمک کلاه و چتر از باد و باران حفظ کنید.

به موهای خیس خود دقت کنید.

موهای خیس بیشتر از موهای خشک حالت شکنندگی پیدا میکند. بعد از حمام بلافاصله موهای خود را خشک کنید.همچنین بعد از حمام بلافاصله موهای خیس خود را شانه نکنید. چون در غیر این صورت موهای شما امکان شکنندگی بیشتری خواهد داشت.هنگام خشک کردن موهایتان به آرامی خشک کنید.

ماسک های مناسب برای خود انتخاب کنید.

ماسک های مو می توانند در درخشندگی و شادابی موهای شما بسیار موثر باشند اما در هنگام انتخاب ماسک مو حتما توجه داشته باشید که مناسب موی شما باشد. هر تیپ از مو احتیاجات خود را دارد به طور مثال اگر موهای چربی دارید از ماسک هایی با میزان چربی کم تر استفاده کنید. اگر نوع موی خود را نشناسید در سلامت موی خود تاثیر منفی خواهید گذاشت.

از مواد زیادی استفاده نکنید.

برای حفظ سلامتی موهای خود از محصولات زیادی استفاده نکنید. البته شامپوی مناسب ، کرم مو و سرم مو از محصولاتی است که باید به طور مرتب استفاده شود. اما سعی کنید بیشتر از مواد طبیعی استفاده نمایید به طور مثال روغن طبیعی زیتون و یا روغن بادام می تواند گزینه مناسبی برای ماسک طبیعی برای موهای شما باشد.

فرم دهنده های مو

به مرور زمان موهای شما مقاومت خود را به گرما از دست می دهند. سشوار ها و صاف کننده های مو را اگر زیاد استفاده کنید در طی زمان شاهد شکنندگی و مات شدن موهای خود خواهید شد. بهتر است از این فرم دهنده ها هفته ای حداکثر 2 الی 3 بار استفاده کنید.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

 

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest