طرز تهیه چیز کیک به سبک ترکیه ای

مجله مواد غذایی یوزال مگ:

مواد لازم برای تهیه چیز کیک ترکیه ای:

700 گرم پنیر ماسکارپونه
1 لیوان شکر
3 عدد تخم مرغ
1 پاکت خامه ۲۰۰ گرمی
1 پاکت وانیل (۵ گرم)
2 قاشق غذاخوری نشاسته
1 قاشق غذاخوری آرد
مواد لازم برای لایه بیسکوییتی:
2 پاکت بیسکوئیت (اگر لایه نازک بخواهیم 1.5 پاکت کافیست)
1 استکان فندق
100 گرم کره


طرز تهیه چیز کیک ترکیه ای:

بیسکوئیت و فندق ها را با مخلوط کن هم بزنید و کره را ذوب کنید و این مواد را تفت بدهید. کف یک قالب دسته دار را با کاغذ روغنی بپوشانید. کف و دیواره های قالب را با فویل آلومینیومی کاور کنید. ترکیب بیسکوئیت و فندق را کف قالب ریخته و خوب فشار دهید و تا زمانی که کرم حاضر شود در یخچال بگذارید.
طرز تهیه چیز کیک:
پنیر خامه ای و شکر را در یک ظرف بزرگ به صورتی که کاملا در هم حل شود، با همزن دستی هم بزنید. خامه، نشاسته، آرد و وانیل را الک کنید، دوباره با هم مخلوط کنید، ولی مراقب باشید که آبکی نشود، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و در هر اضافه تخم مرغ، مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را به قالب اضافه کنید.
فر را در دمای 160 تنظیم کنید. به سینی فر آب اضافه کنید در پایین ترین قسمت فر جاسازی کنید و حدود 40-50 دقیقه بپزید تا زمانیکه اطراف چیز کیک پخته باشد و داخل کمی نرم باشد، به پختن ادامه دهید. بعد از پخت تا زمانیکه به دمای اتاق برسد (دمای چیز کیک) در یخچال بگذارید (حداقل 5 ساعت)
تهیه ژل توت فرنگی: (میتونید به جاش ژله انار یاتوت فرنگی بریزید)
1 لیوان توت یاشاتوت را با نصف استکان شکر را در مخلوط کن هم بزنید. نصف لیوان آب، 2 قاشق غذاخوری نشاسته افزوده و هم بزنید. توت را افزوده و در دمای متوسط بپزید. در این حین مواد را هم بزنید. بعد از سرد شدن این مواد را روی چیز کیک بریزید. نوش جان

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest