طرز تهیه شیرینی آلمانی

طرز تهیه آسان و سریع شیرینی آلمانی

مواد لازم برای شیرینی آلمانی:

آرد ۱۵۰ گرم

پودر قند ۵۰ گرم
کره نرم شده ٧۵ گرم

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

مارمالاد

عسل و پودر پسته

کنجد ( به دلخواه برای تزئین )

شیرینی آلمانی
مجله مواد غذایی یوزآل مگ

طرز تهیه شیرینی آلمانی

پودر قند , کره ی نرم شده و وانیل رو با همزن برقی ۲ دقیقه بزنید . آرد را روی مواد الک کنید و با نوک انگشتان مخلوط کنید .اصلا ورز ندید تا به روغن نیفته . حالا خمیرو بین کاغذ روغنی بزارید و با وردنه به ضخامت ٢ یا ٣ میلی متر باز کنید و با کاتر شیرینی , قالب بزنید . وسط نیمی از اونها رو با کاتر کوچیک گرد سوراخ بزنید و تو سینی فر که با کاغذ روغنی پوشوندید بچینید . به مدت ۱۵ دقیقه یا تا زمانیکه زیرشون کمی رنگ بگیره , با دمای ۱٧۰ درجه روی طبقه ی وسط بپزید . بعد از سرد شدن ، روی اونهایی که وسطشون سوراخ نیست ، مارمالاد بمالید و روی شیرینیهایی که سوراخ دارن رو به عسل آغشته کنید و داخل پودر پسته یا کنجد بزنید و روی بیسکوئیت های مارمالادی بزارید و کمی فشار بدید تا بچسبن .
_همیشه برای شیرینی مارمالادی از همین رسپی استفاده میکردم , با این تفاوت که ٢ تا زرده ی تخم مرغ پخته شده رو له میکردم و با پودر قند و مارگارین و وانیل میزدم . این بار که زرده ها رو حذف کردم , کیفیت شیرینی ها دقیقا مثل قبل عالی بود .
_این بار از عسل و پودر پسته استفاده نکردم . فقط روی مارمالاد زردآلو , یه دونه مربای زرشک گذاشتم .
_برای داشتن طعم واقعی شیرینی مارمالادی , حتما باید یک روز بعد از درست کردنش استفاده کنیم نه همون موقع . و قبل از سرو هم ظرف دربسته ی شیرینی ها رو برای نیم ساعت از یخچال بیرون بزارید .
_در صورت استفاده از زرده , اونها رو بعد از جدا کردن ازسفیده , داخل کیسه فریزر میندازم و برای دو دقیقه داخل آب در حال جوش میپزم . اینطوری ازسفیده ها هم بعدا میتونم استفاده کنم.

میلاد نوبری

مجله مواد غذایی یوزآل مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest