طرز تهیه سوپ مرغ

سوپ مرغ غذایی خوشمزه و مفید است که می‌تواند آب بدن را تامین کند. همچنین این غذا برای افرادی که سرماخوردگی گرفته‌اند و میل به خوردن غذاهای دیگر ندارند، بهترین گزینه است. در این مطلب از یوزال مگ با ما همراه باشید تا با نحوه تهیه سوپ مرغ آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ

سینه مرغ۵۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۲عدد
حبه سیر۲ عدد
سبزیجات۳ قاشق غذا خوری
آبیک لیتر
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه سوپ مرغ

سینه مرغ و یک عدد پیاز را داخل قابلمه قرار دهید و کمی آب اضافه کنید و روع اجاق قرار دهید تا مرغ با حرارت ملایم نیم پز شود. سپس آب مرغ را صاف کرده و کنار بگذارید و خود را مرغ را هم به قطعات کوچک خرد کنید.  در مرحله بعد، پیاز بعدی را به همراه دو حبه سیر به صورت نگینی خرد کنید و آن را در قابلمه‌ای با سایز مناسب بریزید. سپس کمی روغن به آن‌ها اضافه کنید و سیر و پیازتان را با روغن تفت دهید.

هویجتان را به صورت نگینی خرد کنید و درون قابلمه بریزید. پس از آن آب مرغ را به همراه یک لیتر آب ولرم به قابلمه اضافه کنید. اکنون می‌بایست حرارت را کاهش دهید تا سوپ به آرامی بپزد.

بعد از اینکه هویج‌ها به مرحله نیم پز شدن رسید سیب زمینی‌ها را به صورت مربع خرد کنید و به همراه مرغ‌های خرد شده و نیم پز به سوپ اضافه کنید. بعد از اینکه سوپ کمی جوشید سبزیجات را خرد کنید و به آن‌ها اضافه کنید.

بعد از اینکه سبزیجات را به سوپتان اضافه کردید و ۵ دقیقه پختند، ادویه‌های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل را به سوپتان اضافه کنید و اجازه دهید تا سوپتان خوب جا بیفتد. سپس سوپ را درون ظرفی بریزید و روی آن را با جعفری تازه تزیین کنید.

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest