طرز تهیه بستنی موزی با لیمو

بستنی همواره جزء پرطرفدارترین دسرها میان کودکان و بزرگسالان است. در این مطلب از یوزال مگ تصمیم داریم طرز تهیه یک بستنی خانگی خوشمزه که از سلامت مواد اولیه آن اطمینان داریم را برایتان شرح دهیم. بستنی موزی با عطر لیمو از آن بستنی‌های همه پسندی است که می‌توان آن را به عنوان یک دورهمی عصرانه خانوادگی یا دسر بعد از شام میل کرد.

مواد لازم (برای ۸ نفر):

موز خرد شده۵ لیوان
آبنصف لیوان
آبلیموی تازهیک چهارم لیوان
شکریک چهارم قاشق غذاخوری
خامهنصف قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه بستنی موزی با لیمو

ابتدا موزهای خرد شده را در مخلوطکن یا غذاساز بریزید و آنها را به قدری هم بزنید تا کاملا به شکل پوره‌ای یکدست دربیایند. سپس آب، آبلیمو و نصف شکر را با یکدگیر مخلوط کنید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا دانه‌های شکر آب شوند و شهد غلیظی به‌دست آورید.

خامه را با بقیه شکر تا حدی هم بزنید که دانه‌های شکر در خامه کاملا حل شوند و خامه شما فرم بگیرد. بعد از خنک شدن شهد، آن را درون مخلوط کن بریزید و حدود یک دقیقه با پوره موز هم بزنید تا طعم و بافت مواد یکدست شود. پس از انجام مراحل فوق پوره داخل مخلوط کن را درون ظرف خامه فرم گرفته بریزید و همه مواد را حدود ۵ دقیقه با دور تند همزن هم بزنید.

اکنون مایه بستنی شما آماده است و می‌توانید آن را ۲ ساعت درون فریزر قرار دهید. بعد از ۲ ساعت، مایه بستنی را از فریزر خارج کنید و دوباره حدود ۵ دقیقه آن را با دور تند همزن هم بزنید. حالا مایع بستنی را در نظرف مورد نظرتان بریزید و آن را ۲/۵ ساعت دیگر در فریزر نگه دارید تا بافت مناسب بستنی را به خود بگیرد.

حدود ۱۵ دقیقه قبل از سرو این بستنی، ظرف آن را از فریزر خارج کنید تا بستنی شما کمی نرم شود و بتوانید آن را با اسکوپ در ظرف‌های مورد نظرتان بریزید.

بستنی آماده شده را می‌توانید تا یک هفته در فریزر نگهداری کنید. اگر نمی‌خواهید بستنی را به شکل اسکوپ سرو کنید، مایع آن را در قالب‌های سیلیکونی کوجک بریزید و قالب‌ها را ۱۰ دقیقه قبل از سرو، از فریزر خارج کنید. پس از ۱۰ دقیقه، قالب بستنی‌ها را در ظرف مورد نظرتان برگردانید.

اگر در آخرین مرحله آماده سازی بستنی متوجه شدید مایع بستنی کمی شل است، می‌توانید به تدریج مقداری شیر خشک به آن اضافه کنید تا به بافت دلخواه‌تان برسید. همچنین می‌توانید عسل را به جای شکر و یا طعم دهنده نهایی روی بستنی بریزید.

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest