سرطان را بیشتر بشناسیم و پیشگیری از آنرا جدی بگیریم

سرطان نوعی بیماری است که از تکثیر غیر طبیعی سلول های بدن شروع می شود. بدن انسان از میلیون ها سلولی ساخته شده است که با یکدیگر گروه بندی شده تا بافت ها و اندام های مختلف را بسازند. ژن های داخل هر سلول به آن دستورهای لازم را صادر می‌کنند.

گاهی اوقات این دستورات در یک سلول مبهم و مغشوش بوده و سلول رفتار غیر طبیعی دارد و پس از مدتی گروهی از سلول های غیر طبیعی می توانند در خون یا سیستم ایمنی گردش کرده یا تبدیل به توده یا تومور بدخیم یا سرطان شوند.

در واقع سلول های بدن در طی یک روند تنظیم یافته از بین میروند و سلول های جدید جای آنها را می‌گیرند گاهی اوقات این روند طبیعی از تنظیم خارج شده و سلول های فرسوده از بین نمی روند و تشکیل توده ای را می‌نمایند که می‌توانند تبدیل به تومور بدخیم یا  شوند.

سرطان

سرطان لوزالمعده

۷.۲ درصد  ماندگاری

احتمال خطر ابتلا در طول عمر: ۱.۵ درصد

لوزالمعده اندامی شبیه به انگشت است که پشت معده‌ی شما قرار دارد. این اندام به گوارش کمک می‌کند، و هم‌چنین هورمون‌هایی مانند انسولین ترشح می‌کند که میزان قند و سوخت و سازتان را کنترل می‌کند.

مزوتلیوما

۹.۲ درصد ماندگاری

خطر ابتلا در طول عمر: ۰.۷۱ درصد برای مردان، ۰.۱۴ درصد برای زنان

ریه، قلب، و بسیاری از اندام‌های دیگر بدن شما در لایه‌ای از بافت نازک به نام مزوتلیوم پیچیده شده‌است. همان‌طور که از اسمش مشخص است، مزوتلیوما سرطان این بافت نازک است.

سرطان کبد و مجرای صفراوی

 ۱۷.۲ درصد ماندگای

خطر ابتلا در طول عمر: تقریبا ۱ درصد

کبد، که بزرگ‌ترین اندام بدن است، زیر ریه‌ی سمت راست قرار گرفته‌است. این اندام نقش مهمی در شکستن موادی که می‌خورید و استحراج مواد مغذی خوراکی‌ها دارد.

مصرف بیش از حد الکل و تشخیص هپاتیت‌های B یا C و نیز دیگر بیماری‌های کبدی مانند سیروز، برخی از مهم‌ترین عوامل خطر ابتلا به سرطان انواع سرطان میباشد

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest