خلاصه کتاب توقف ناپذیر از زندگی‌نامه ماریا شاراپووا

کتابی بینظیر اثر تنیسور مشهور جهان خانم ماریا شاراپووا

انگیزه من برای زندگیم خیلی ساده است: من میخواهم همه را شکست دهم.

اما در واقع باید بگویم مسئله برنده شدن نیست. مسئله اصلی شکست نخوردن است.

در بیشتر مواقع افراد زیادی را میشناسیم که در صنعت ، هنر ، ورزش پیشرفت زیادی کرده اند و همه جهان آنها را خیلی خوب میشناسند حتی با نام شان. بعضی اوقات خواستیم که ما هم یکی از آنها باشیم چون میدانیم که شهرت همیشه پول و ثروت هنگفت را با خود می آورد اما کم پیش آمده است که بخواهیم حقیقت زندگی آنها را بدانیم. مثلا چه راه هایی طی کرده اند ؟ چون که فکر میکنیم آنها از خانواده ای ثروتمند به دنیا آمده اند و به خودی خود درهای موفقیت برای آنها باز شده است و زحمت زیادی برای موقعیتی که همین حالا در آن قرار دارند نکشیده اند. اما واقعا حقیقت چیست؟

اگر کتاب زندگی نامه ماریا شاراپووا را بخوانید خواهید دید که راه موفقیت وی چقدر پر پیچ و خم بوده و خبری از سطل سحر آمیز کودکی مان ویا راهی که آلیس برای رسیدن به سرزمین عجایب طی کرد نبوده است.

در واقع حقیقت این است که پدر ماریا با پول اندکی که داشت دست دختر 6 ساله اش که روزی بهترین تنیسور دنیا خواهد شد را میگیرد و پا به کشوری میگذارد که زبان مردمان آنجا را هم نمیداند. آنها تصمیم میگیرند از روسیه به آمریکا مهاجرت کنند .

ماریا با تلاش و کوششی که از خود نشان میدهد زمانی که فقط 17 سال داشت توانست تورنمنت تنیس را به دست آورد. و در 18 سالگی رتبه اول جهان از آن ماریا بود. او سختی های زیادی کشید تا بتواند به هدف خود برسد در این کتاب به طور کامل بیان میکند که حتی لحظه ای از تلاش دست نکشید، ناامید نشد.

در این کتاب فوق العاده خواهید خواند که آرزوی خواستن چیزی چطور میتواند استعدادهای انسان را کشف کند آن هم به هر قیمتی.

تنیس برای ماریا یک بازی نیست. یک ورزش و یک معما است و شاید بهتر میتوان گفت امتحان استقامت است. برای برنده شدن هر کاری که از دستتان برمیاید انجام میدهید. تنیس هم دوستم و هم دشمنم است.هم کابوسم است و هم تسلی دردهایم، یارو یاورم و مرهمم است.

به اشتراک بگذارید:

2 comments

  • Hello, guest