ته چین مرغ میرزا قاسمی

ته چین مرغ میرزا قاسمی

مواد لازم ته چین مرغ برای 4 نفر
4 پیمانه برنج
3 عدد تخم‌مرغ
1 پیمانه ماست چکیده موسیری
4 حبه سیر
4 عدد بادمجان بزرگ
3 عدد گوجه فرنگی درشت
2 /1 پیمانه روغن برای ته‌چین
4 ق‌س زعفران دم کرده
به میزان لازم نمک و فلفل
مقداری روغن برای میرزاقاسمی

ته چین مرغ میرزا قاسمی

طرز تهیه ته چین مرغ میرزا قاسمی

1 بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید. آنها را روی شعله‌پخش روی اجاق گاز یا روی کباب‌پز کباب کنید و پوست و دم‌شان را جدا کنید. آنها را ساطوری خرد کنید.

2 گوجه‌فرنگی‌ها را در آب جوش بیندازید تا پوست آنها راحت جدا شود. بعد از پوست گرفتن آنها را هم با چاقو خرد کنید و کناری بگذارید. حبه‌های سیر را هم له کنید.

3 کمی روغن در تابه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت بگذارید. بادمجان‌های خردشده را به همراه سیر در روغن سرخ کنید. نمک و فلفل هم بیفزایید و بعد گوجه‌فرنگی‌ها را اضافه کنید. وقتی میرزاقاسمی بدون آب و سبک شد و به اصطلاح به روغن افتاد، تابه را از روی حرارت بردارید.

4 برنج را طبق روش معمول آبکش کنید. در کاسه‌ای بزرگ 2 عدد از تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال بزنید. ماست، زعفران دم‌کرده، روغن و کمی نمک و فلفل را به کاسه تخم‌‌مرغ‌ها را اضافه بیفزایید و خوب مخلوط کنید.

5 حالا برنج را به مخلوط زعفرانی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

6 قالب را چرب و در کف قالب مایه میرزاقاسمی را بریزید و پهن کنید تا همه سطح را بپوشاند. برنج مخلوط با مایه ته‌چین را روی میرزاقاسمی بریزید و خوب فشرده کنید.
7 فر را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. بعد از گرم شدن فر قالب را در طبقه وسط به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت حرارت دهید. بعد از این مدت ته‌چین را بیرون آورید و پس از خنک شدن برش بزنید.
8 برای اینکه این ته‌چین نمای رسمی‌تر و مجلسی‌تری پیدا کند، علاوه بر اینکه به مواد آن تخم مرغ اضافه می‌کنید،‌روی آن هم تخم‌مرغ نیمرو شده بریزید. حالا اینکه چطور تخم‌مرغ‌ها را تزئین کنید آن هم جریان دیگری است. شما می‌توانید سفیده تخم‌مرغ‌ را مثل تصویر در قالب فلزی شیرینی‌پزی که داخل روغن داغ قرار گرفته بریزید و بعد زرده را هم به صورت جداگانه در تابه دیگری نیمرو کنید سپس سفیده‌های به شکل گل را روی سطح میرزاقاسمی بچینید و زرده‌ها را با چاقو ببرید و وسط هر کدام قرار دهید.

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest