تجربیات من از زندگی در ترکیه قسمت اول

تجربیات من از زندگی در ترکیه قسمت اول

سال 2011 بود که تصمیم گرفتم همراه خانواده از ایران مهاجرت کنم . برای خودم دلایل زیادی داشتم و چون فکر میکنم این دلایل شاید باعث شود اطلاعات شما نیز در تصمیم گیری بیشتر شود در این مطلب خواهم گفت .

هدفم از مهاجرت بیشتر جنبه زندگی در مکانی بود که آرامش و آزادیهای فردی و اجتماعی بیشتری داشته باشم و به قول معروف آزاد و در آرامش زندگی کنم در آن سال من 30 ساله بودم . و شرایط بسیاری از کشورها برای مهاجرت را مطالعه و بررسی کرده بودم و برای مشاوره با شرکتها مبلغ قابل توجهی هم پرداخت کرده بودم. از کشورهایی که مد نظرم بود برای مهاجرت ،سوئد،آلمان،اسپانیا،انگلستان ،کانادا،گرجستان،دوبی،سنت کیتس و حتی آمریکا ولی نکته ای که بسیار برایم مهم بود مهاجرت قانونی و با حفظ کامل حقوق مهاجرتیم بود .در این میان باید ذکر کنم که از نظر مالی در وضعیت خوبی بودم نه آنچنان پولدار و نه صرفا برای کار ولی در کل به درامد نیاز داشتم .

با توجه به اینکه شرکتهای مشاوره برای مهاجرت بیشتر در دو کشور دوبی و ترکیه بود اول به دبی رفتم و مدت 21 روز آنجا ماندم و در آنجا برای دو کشور انگلیس و کانادا مشاوره گرفتم که هر دوی این مشاوره ها با معیارهای من سازگاری نداشت چون هزینه اقامت از طریق سرمایه گذاری در انگلیس 500 هزار پوند بود و در مدت 5 سال 3 سال ان را باید در خاک انگلیسی میماندم و کانادا هم 120 هزار دلار کانادا میخواست و انهم تضمینی نبود و برای ببک باید زبان فرانسه هم میدانستم. برای من که درامدم بیشتر از ایران بود و باید به کسب و کارم سر میزدم تقریبا غیر ممکن بود .و از روی اجبار به ایران برگشتم و با مشاوره شرکتی دیگر به ترکیه رفتم اینبار برای شهروندی جزیره سنت کیتس در عرض 45 روز پاسپورت سنت کیتس را میدادند و هزینه آن 120 هزار دلار امریکا بود که با پاسپورت آن میتوانستیم به 110 کشور بدون ویزا سفر کنیم ولی مشکلی که داشت بصورت مداوم نمیتوانستیم انجا بمانیم و با توجه به هزینه زیادی که پرداخت میکردیم برای ما توجیه اقتصادی نداشت.

و از این رو مدتی در ترکیه و شهر استانبول ماندیم که به خاطر دسترسی بهتر به کنسول ها و شرکت های مشاور سریعتر تصمیم گیری نماییم. و از این زمان بود که آینده من و خانواده رقم خورد ….

تجربیات من از زندگی در ترکیه

بقیه تجربیات من از زندگی در ترکیه در قسمت های آینده منتشر خواهد شد .

درج آگهی در ترکیه
نیازمندیهای ترکیه با ام تی رز

بزرگترین سایت نیازمندیهای ترکیه به زبان فارسی ام تی رز

مجله مواد غذایی یوزال مگ

به اشتراک بگذارید:

2 comments

  • Hello, guest
    • author

      دوست عزیز خوشحال شدم که پسندیدید در اسرع وقت قسمت های بعدی منتشر خواهد شد