کره کاکائو چیست ؟

کره کاکائو

کره کاکائو چیست؟

آیا درمورد کره کاکائو چیزی شنیده اید؟ در این مقاله میخواهیم در مورد این ماده مفید اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم

کره کاکائو
کره کاکائو

به طور کلی می توان گفت کاکائو از میوه درخت کاکائو تهیه می شود که کره کاکائو هم از داخل دانه های میوه که به صورت کپسول مانند است به دست می آید. این کره بسیار طبیعی است و در واقع نام کاکائو به موادی که از دانه خارج می شود و روی آن هیچ فرایندی انجام نمی شود گفته می شود.
کره کاکائو از ترکیبات و مشتقات شکلات محسوب می شود و کاکائو در تولید محصولات دارویی و پزشکی استفاده می شود. از خصوصیات بارز کره کاکائو این است که در دمای اتاق یعنی در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد ذوب نمی شود اما نسبت به دمای بدن حساس بوده و به طور مثال در دست شما ذوب می شود.

فواید کره کاکائو چیست؟

کره کاکائو که محصول جانبی کاکائو بوده به تنهایی جز محصولات غذایی غنی بوده و دارای مقادیر زیادی ویتامین و چربی های اشباع شده و نشده است و خود به تنهایی می تواند نیاز روزانه بدن انسان به چربی را تا ۴۳ درصد تامین کند.
کره کاکائو منبع انتی اکسیدان هایی مانند پالمیتیک اسید، الئیک اسید و استئاریک اسید است که در جلوگیری از پیری بسیار مورد توجه قرار گرفته است از طرفی در برطرف کردن چین و چروک ها و لکه های پوستی ناشی از اشعه افتاب بسیار مورد استفاده است.

کره کاکائو
کره کاکائو
  • -ترک هایی که در بدن دیده می شود به خصوص ترک های حاملگی میتوان با کره کاکائو و روغن نارگیل به حداقل رساند و شدت آن را کم کرد. به خصوص در دوران بارداری می توان به آسانی از آن استفاده کرد چون این روش بسیار طبیعی بوده و از طرفی دیگر کرم های دیگر حاوی مواد شیمیایی بوده و میتواند مضر باشد.
  • -بیمارانی که از بیماری آنورکسیا رنج می برند و یا کسانی که از مشکل کمبود وزن رنج می برند می توانند از کره کاکائو به عنوان روغن که منبع آن گیاهی است استفاده کنند. البته این کره را بهتر است کم کم وارد رژِیم غذایی خود کنند.
  • -کره کاکائو می تواند نواقصی که در برنامه غذایی خود دارید را برطرف کند زیرا که دارای ویتامین و مواد معدنی زیادی است. ویتامین کا ، و مقدار حدودا ۵ میلی گرم ویتامین ای و مقدار اندکی نیز مواد معدنی داراست.
  • -کاکائو مشکلات و مخطلات هورمونی در بدن را تصحیح می کند مقدار سروتونین که در بدن از آن به عنوان هورمون شادی یاد می کنند را افزایش می دهد و مغر مقادیر بیشتری را ترشح می کند. به خصوص اگر در رژیم غذایی مقداری کاکائو را اضافه کنید سبب آرامش فکری و ذهنی می شود و هم چنین به نوعی به نوعی آرامش جسمی هم می دهد.
  • -کره کاکائو از دانه های کاکائو استخراج می شود که دانه های کاکائو منبع سولفور بوده است و اگر در برنامه غذایی خود وارد کنید سبب درخشندگی پوست ، مو ها و همچنین در جلوگیری از شکنندگی ناخن ها موثر خواهد بود.
  • -نور آفتاب برای پوست در طولانی مدت مضر بوده و اشعه آفتاب به خصوص اشعه های یو وی باعث به وجود آمدن لکه های پوستی شده و در دراز مدت حتی ممکن است ایجاد بیماری های پوستی مثل سرطان پوست نماید. برای جلوگیری و حتی درمان مشکلات پوستی ناشی از آفتاب بهتر است از کرم هایی که حاوی کره کاکائو است استفاده شود.

شرکت ام تی رویال ترکیه وارد کننده کره کاکائو به ایران

ثبت نظر

Scroll
طراحی سایت