پودر کاکائو و یا عصاره کاکائو چیست؟

پودر کاکائو

پودر کاکائو چیست؟

پودر کاکائو در اصل می توان گفت که از مولکول های کافئین ،تئوبرومین و پرو سیاندین تشکیل شده است و جز اصلی شکلات محسوب می شود . پودر کاکائو اصل طعم تلخی داشته و رنگ آن به صورت قهوه ای می باشد. پودر کاکائو به دلیل خاصیت فوق العاده ای که دارد در بسیاری از موارد دارویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  • خلاصه

عصاره کاکائو برای مفاصل بسیار مفید بوده و از طرفی خوردن شکلات تیره باعث تقویت جریان خون و انسولین می گردد.

در بعصی تحقیقاتی که انجام شده است وجود ماده ای به نام اپیکاتش در کاکائو تثبیت شده است که این ماده سبب افزایش جریان خون و اکسیژن در مغز شده و این باعث طول عمر نیز می شود. حتی در بعضی موارد در مورد میتوکندری های معیوب که تاثیراتی را در بدن ایجاد می کنند این اپیکاتش در کاهش این تاثیرات مفید است.

پودر کاکائو

اپیکاتشی که از طرف بدن جذب می شود سبب اکتیو کردن سیگنال های انسولین در بدن می شود و از طرفی این سیگنال ها نیز در افزایش جذب گلوکز از بدن تاثیر دارد. افزایش جذب گلوکز از بدن بدین معنی است که بدن قادر است بهتر گلوکز و یا قند را جذب کند. هم چنین اپیکاتش در بدن سبب افزایش تولید نیتریک اسید می شود و این هم سبب باز شدن رگ ها و افزایش جریان خون می شود.

مقدار مصرف پیشنهادی برای شکلات حدود ۲۶ الی ۴۰ گرم شکلات تیره بوده که دارای حداقل ۷۵ % کاکائو است که این مقدار حدودا ۲۰۰ کالری محسوب می شود اما شکلات های سفید و شیری که میزان کاکائو در آنها پایین است نمیتواند میزان مورد نیاز بدن شما را تامین کند. می توان گفت پودر کاکائو در میزان گردش خون تاثیر داشته و هم چنین از مواردی است که سبب تولید انرژی در بدن می شود و این موارد تاثیر طولانی نیز دارد.

پودر کاکائو

  • آنچه که باید بدانیم

 

نام های دیگری نیز به کار برده می شود مانند

پلی فنول های شکلات ، پلی فنول های کاکائو ، عصاره کاکائو و چوکامین یا شوکامین

  • نکاتی که باید توجه کرد

در شکلات به میزان کمی کافئین موجود است.

شکلات تیره که میزان ۷۰% و یا حتی بیشتر دارای کاکائو است طعم خوشمزه تری داشته و به دلیل داشتن پلی فنول بهترین منبع پلی فنول در بین مشتقات کاکائو محسوب می شود.

شکلات تیره دارای مقدار کمی پلی فنول بوده و هم چنین شکلات سفید هم در واقع منبع پلی فنول محسوب نمی شود چونکه میزان آن بسیار کم میباشد.

پودر کاکائو

برای اطلاعات و دیدن عکس های بیشتر صفحه ی اینستاگرام ما را مشاهده فرمایید.

زمان مناسب برای خرید پودر کاکائو

ثبت نظر

Scroll
طراحی سایت