شکلات یا کوکولین؟

شکلات

شکلات یا کوکولین؟

  • خلاصه ای در مورد شکلات

شکلات محبوب ترین تنقلات نه تنها برای بزرگسالان است  بلکه کودکان نیز عاشق آن هستند. شکلات به صورت طبیعی از میوه درخت کاکائو به دست می آید و طی فرایندهایی که در کارخانجات بر روی آن انجام می شود به شکلات تبدیل می گردد. در مورد شکلات و مشتقات آن اخیرا مجمع مهندسان صنایع غذایی اطلاعات گسترده ای را اعلام کردند. در این مورد که در هنگام خرید به نوع محصولی که خریداری می کنید توجه نمایید فرق بین شکلات واقعی و کوکولین بسیار مهم است.

شکلات

  • شکلات واقعی چیست؟

شکلات واقعی از از کره کاکائو واقعی و کاکائو تهیه می شود و بسیار لذیذ بوده و برای سلامتی نیز مفید می باشد اما کوکولین محصولی مشابه شکلات بوده اما در ان از روغن های گیاهی دیگری به جای کره کاکائو واقعی استفاده می شود و یه همراه کاکائو تولید می گردد. کیفیت و قیمت کوکولین با شکلات واقعی متفاوت بوده و تحت هر شرایطی طعم شکلات واقعی بسیار بهتر بوده و هم چنین قیمت آن نیز باالطبع بسیار بالاتر خواهد بود . بسیاری از خریداران شکلات از این نکته بی خبر بوده و از این رو بعضی از سودجویان از این فرصت استفاده کرده و کوکولین را به جای شکلات واقعی به خریداران می فروشند. البته همانطور که گفته شد قیمت شکلات واقعی نسبت به کوکولین بالاتر بوده اما تنها با تکیه بر این تئوری خرید نکنید ممکن است قیمت کوکولین هایی که با قیمت زیاد ارائه می شوند سعی در گمراهی شما داشته باشند از این رو شکلات واقعی یک محصول کاملا متفاوت نسبت به کوکولین می باشد.

البته لازم به ذکر است که هم شکلات و هم کوکولین اگر در شرایط مناسب و مشابهی تهیه شوند هر دو برای استفاده مناسب هستند اما هدف ما از این اطلاع رسانی این است که مشتری با آگاهی کامل نسبت به خرید محصول مورد نظر تصمیم بگیرد.

 

شکلات

 

راه های تشخیص شکلات واقعی

در ادامه بحث هایی که از طرف مجمع مهندسین صنایع غذایی منتشر شده است در فصول خاصی از سال که تقاضا برای شکلات بالا می رود به خصوص در اعیاد و دید و بازدید ها بعضی از تولید کنندگان نا معتبر اقدام به تولید کوکولین به جای شکلات واقعی می کنند که محصولات کوکولینی انها دارای نقطه ذوب بالا بوده و هم چنین حاوی اسید های چرب با ترانس بالا بوده و هم جنین در صورت استفاده مکرر سبب بیماری های قلبی و عروقی می گردد زیرا که در تولید آن از روغن های نامرغوب استفاده می کنند و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازند. در این نوع محصولات که در آن از روغن های بی کیفیت استفاده می شود در دهان طعمی مانند پارافین و یا شمع حس می شود. شکلات واقعی در دمای اتاق شروع به ذوب شدن می نماید و هنگامی که در دست می گیرید شروع به نرم شده می کند و در زمان کوتاهی نیز ذوب می شود.

 

شکلات

همانطور که گفته شد در فصول به خصوصی از سال که مصرف شکلات بالا می رود به طور مثال در اعیاد شاهد فروش شکلات و آبنبات هایی با قیمت بسیار پایین می باشیم در این نوع از موقعیت ها لطفا به موارد زیر توجه کنید:

  1. به بسته بندی محصول و نام تجاری آن حتما دقت نمایید
  2. به محل تولید و ترکیبات محصول دقت نمایید و از تولید کنندگان و برند های تجاری برجسته و مشهور خریداری نمایید.
  3. از محصولاتی که در بیرون و بدون برند تجاری و به صورت فله به فروش می رسد دوری نمایید.
  4. اگر در روی شکلاتی که خریداری می کنید چیزی مانند سفیدک مشاهده کردید نشان از وجود کوکولین می باشد. این سفیدک تاثیری در طعم محصول ندارد و تنها باعث بد دیده شدن شکلات می شود و شکل ظاهری آن را خراب می کند .
  5. در بسته بندی شکلات و محصولات آن در مکان هایی با دمای ۱۸-۲۲ درجه محافظت می شود، دور از نور آفتاب ، بدون بو ، با رطوبت کم و خشک نگه داری می شوند همچنین شکلات ها در قفسه های خشک و دور از نور آفتاب قرار می گیرند. اگر در این صورت ارائه نمی شوند از خرید آن صرف نظر نمایید. همچنین شکلات ها در یخچال نگه داری نمی شوند.
  6. اگر در مکان های هیژنیک و استاندارد به فروش نمی رسند از خرید آن خودداری نمایید.

برای اطلاعات و دیدن عکس های بیشتر صفحه ی اینستاگرام ما را مشاهده فرمایید.

ثبت نظر

Scroll
طراحی سایت