سه روش استفاده روزانه از پودر کاکائو

سه روش استفاده روزانه از پودر کاکائو

 

پودر کاکائو از جمله مواد غذایی است که به صورت طبیعی از میوه درخت کاکائو به دست می آید و به صورت دقیق تر می توان گفت طی پروسه هایی از دانه های موجود در میوه درخت کاکائو پودر کاکائو به دست می آید.

کاکائو

  • پر مصرف ترین و پرطرفدارترین مصرف پودر کاکائو در تهیه شکلات است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است کاکائو بسیار برای سلامتی از طرف متخصصان تغذیه تاکید شده است. از این رو در این جا برای شما سه روشی که به کمک آن می توانید به صورت روزمره از کاکائو استفاده کنید را شرح خواهیم داد.

 

به دلیل فواید کاکائو برای سلامتی بیشتر مردم شیر کاکائو را استفاده می کنند با اینکه شیر کاکائو هم به نوعی حاوی پودر کاکائو است اما به دلیل داشتن شکر زیاد برای سنین بزرگسالی توصیه نمی شود. بهتر است از کاکائو و شکلات های با درصد شکر پایین به خصوص شکلات تلخ استفاده شود. پودر کاکائو به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها برای بدن و در مقابله با رادیکال های آزاد بسیار موثر می باشد.

 

  • ۳ روش برای استفاده از پودر کاکائو در مصارف روزانه

 

اضافه کردن پودر کاکائو به اسموتی

 

معمولا اسموتی هایی که تهیه می شود حاوی میوه هایی هم چون موز و یا توت فرنگی بوده و نوشیدنی محبوبی محسوب می شود اگر در این نوشیدنی از پودر کاکائو استفاده کنید می توانید نیاز روزانه خود را به استفاده از کاکائو تامین کنید.

در آسان ترین روش تهیه میوه مورد نظر خود را مثلا توت فرنگی را با ماست یونانی و چند تکه یخ مخلوط کنید و ۱ قاشق غذاخوری هم پودر کاکائو اضافه کنید این مقدار از کاکائو می تواند هم بر روی طعم و هم بر روی سلامتی شما تاثیر مثبت بگذارد.

کاکائو

طعم دار کردن میوه ها با کاکائو

 

میوه ها بهترین میان وعده هایی هستند که برای سلامتی ما از طرف پزشکان توصیه می شود. در بسیاری از موارد متخصصین تغذیه برای کاهش وزن به مراجعه کنندگان خود خوردن حداقل ۱ عدد میوه را توصیه می کند. اما لازم به ذکر است که در بعصی موارد به خصوص در ساعات پایانی روز بدن ما نیاز مفرطی به شیرینی جات پیدا میکند از این رو برای جلوگیری از این نیاز میتوانید چند تکه از میوه مورد نظر خود را اسلایس کرده و بر روی آن پودر کاکائو اضافه کرده و به عنوان میان وعده و یا عصرانه و حتی در زمان هایی که بدن به صورت بسیار زیاد به شیرینی احتیاج پیدا میکند استفاده کنید.

کاکائو

کیک های خانگی با پودر کاکائو

 

بسیاری از کیک هایی که از بیرون تهیه می کنید حاوی شکر زیادی بوده و به خصوص برای کسانی که رژیم غذایی برای کاهش وزن دارند نامناسب است حتی در مواردی کسانی که به بیماری قند خون دچار هستند نمیتوانند از این کیک ها استفاده کنند. می توانید کیک های خانگی مطابق میل خود تهیه کنید و در آن از کاکائو استفاده کنید.

کاکائو

برای اطلاعات بیشتر می توانید ما را از شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

ثبت نظر

Scroll
طراحی سایت