روش تشخیص شکلات اصل از تقلبی

روش تشخیص شکلات اصل از تقلبی

میدانیم که شکلات در دنیای امروز جز پرطرفدارترین و به جرئت می توان گفت حتی خوشمزه ترین تنقلاتی است که در بین تمامی کودکان ،نوجوانان و حتی بزرگسالان مصرف می شود. طعم بی نظیر شکلات حس شادی را در تمام وجودمان پخش می کند از این رو پژوهشگران از آن به عنوان هورمون شادی نیز یاد می کنند. سوال این است که این لذت بی مانند را چگونه تشخیص دهیم و چگونه یک شکلات خور حرفه ای باشیم؟

  • قبل از هر چیزی خود را از تمامی استرس های روزمره دور کنید هود را به دست شکلات بسپارید. این قانون اول ما است.
  • سعی کنید معده شما در هنگام خوردن شکلات زیاد پر نبوده و یا از قبل طعم دیگری در دهان شما نباشد به عبارت دیگر قبل از خوردن شکلات سعی کنید تنقلات دیگری نخورید.
  • اگر می خواهید که نهایت لذت را از خوردن شکلات به دست بیاورید سعی کنید آن را در ۳ مرحله میل کنید. اول از همه به شکلات به شکل ظاهری آن توجه کنید باید شکل آن براق و بی نظیر باشد در روی آن آثاری از گرد و غبار و یا لکه نباشد و هم چنین عاری از هرگونه خط خوردگی باشد. اگر شکل شکلات خاص و متفاوت باشد حتی نگاه کردن به آن نیز لذت خاص خود را دارد.
  • اگر می خواهید طعم شکلات را حس کنید باید بدانید که ۸۰% طعم شکلات از بوی آن به دست می آید برای این کار وقتی آن را باز می کنید بوی آن به شما هیجان خواهد داد البته لازم به ذکر است که سک شکلات واقعی و با کیفیت این بوی خاص و ماندگار را به شما میدهد.
  • در مرحله بعد برای تست کردن طعم شکلات آن را با دندان خود گاز بگیرید.با این کار می توانید میزان سختی شکلات را تشخیص دهید و بعد شکلات را در روی زبان خود بگذارید با این کار طعم آن را بهتر حس خواهید کرد. اگر میخواهید طعم آن بهتر حس کنید بهتر است در تمامی دهان خود بچرخانید.

طعم یک شکلات واقعی در دهان ۴۵ دقیقه می ماند.

شکلات واقعی
تشخیص شکلات اصل از تقلبی

یک تکه از شکلات را دهان خود بگذارید و با دست بینی خود را بگیرید و اجازه دهید با زبان خود طعم های متفاوت آن را تشخیص دهید. بعد از آنکه شکلات در دهان شما ذوب شد دست خود را از روی بینی خود بکشید از دهان خود یک نفس بکشید و از بینی خود بیرون دهید با این کار بینی شما طعم شکلات را بهتر و دقیق تر حس خواهد کرد و تا به الان طعم های دیگری از شکلات را حس خواهید کرد.

شکلات واقعی
تشخیص شکلات اصل از تقلبی

یک شکلات مرغوب چگونه باید باشد؟

یک شکلات واقعی و مرغوب صاف و بدون هرگونه افزودنی است . اگر بر روی شکلات شاهد تغییر رنگ بودید مثلا از قسمتی شروع به روشن شدن کرده باشد نشان دهنده این است که در جای گرم نگه داشته شده است. کاکائو و روغن آن به اصطلاح حالت کریستالی گرفته است. شکلات های تلخ مرغوب دارای رنگ قهوه ای تیره مایل به قرمز دارند. شکلات های شیری نیز رنگ قهوه ای براقی دارند که زیاد هم تیره نیست را دارد. شکلات سفید هم رنگی مانند عاج فیل دارد. وقتی شکلات را میشکنید به صدای آن خوب گوش دهید. شکلات های تلخ صدای سختی دارند. اما مثلا صدای شکلات های سفید و شیری نسبتا سخت تر است.

 تشخیص شکلات اصل از تقلبی
تشخیص شکلات اصل از تقلبی

یک شکلات مرغوب بدون اینکه خرده های ریزی شود به صورت یک پارچه خرد می شود.

آیا می دانستید ؟؟؟

  1. یک شکلات مرغوب در دهان شما مزه ای روغن مانند به جا نمی گذارد. اگر از شکلاتی که خورده اید طعمی این چنین حس کردید باید بدانید که در تهیه آن علاوه بر کره کاکائو از روغن های گیاهی نیز استفاده شده است.
  2. یک شکلات مرغوب از کره کاکائو تهیه می شود و کره کاکائو تنها روغنی است که با دمای بدن ذوب می شود.

تشخیص شکلات واقعی از تقلبی در ۵ روش

ثبت نظر

Scroll
طراحی سایت