دانه کاکائو و دانه قهوه و محصولات هر کدام را بشناسیم

کاکائو

محصولات کاکائو و قهوه

شاید همواره برای شما هم سوال باشد که تفاوت محصولات کاکائو و قهوه کدام است

Cacao
Cacao

با ما همراه باشید تا درمورد هر کدام بیشتر بدانید و محصولات هر کدام را بشناسید

دانه کاکائو چیست

دانه کاکائو در میوه کاکائو که روی درخت آن قرار دارد رشد می کند، و درخت آن در مناطق گرمسیر مانند آفریقا،‌ آسیا، آمریکای جنوبی و مرکزی. سه نوع گیاه کاکائوی اصلی وجود دارد: فوراسترو، کریولو و ترینیتاریو . درخت کاکائو به هوای مرطوب، ارتفاع پایین و پشه های ریز برای گرده افشانی نیاز دارد. اما کشاورزی آن همچنان دستی است. دانه ‌ها و گوشته داخل نیام را بیرون آورده و صبر می کنند تا تخمیر شود. سپس، دانه ‌ها را زیر نور خورشید خشک، و به کارخانه می فرستند. دانه های کاکائو شکلی مانند لوبیا ولی نامنظم دارند.

دانه قهوه چیست

قهوه، دانه ی گیاه قهوه است که در اغلب کشور های گرم و استوایی در جهان به خصوص در قاره آفریقا رشد می کند. دانه و گیاه قهوه هم دارای انواع مختلفی مانند ربوسکا و عربیکاست. این دو نوع از پرکافئین ترین انواع قهوه، و همچنین سرشار از اسید کلروژنیک هستند و اصولا برای دریافت کافئین کشت می شوند. البته انواع دیگر قهوه هم کافئین دارند، اما میزان کافئین در این دو نوع قهوه، منحصر به فرد و ویژه است. دانه های قهوه تقریبا یک شکل و هم اندازه هستند.

کاکائو
کاکائو

محصولات تولید شده از کاکائو کدام است

نوشیدنی کاکائو از پودر دانه های بوداده شده و پوست گرفته تهیه می شود. شکلات کاکائویی هم از ترکیب شکر، پودر دانه های کاکائو و چربی گرفته شده از آن ‌ها ساخته می شود. کاکائو را به شکل های سس و روکش در غذا ‌ها به کار می برند. نوشیدنی کاکائو که به آن شکلات داغ هم گفته می شود، به اندازه قهوه معروف نیست و در عوض، شکلات آن طرفداران بسیاری دارد.

محصولات تولید شده از قهوه کدام است

نوشیدنی قهوه از پودر دانه ‌های بوداده قهوه تولید می شود. نوشیدنی‌ قهوه انواع مختلفی دارد؛ مانند لیت، کاپوچینو، اسپرسو، آمریکانو و ماسچیاتو که هر کدام به شیوه ای متفاوت تهیه می شوند. مثلا اسپرسو همان طور که از اسمش پیداست با استفاده از دستگاه پرس و آب داغ تولید می شود. قهوه در تمام دنیا نوشیدنی بسیار بسیار مشهوری است و اغلب در صبح ‌ها برای بیدار شدن و شب ‌ها برای بیدار ماندن استفاده می شود.

محصولات کاکائو و قهوه
محصولات کاکائو و قهوه

فواید کاکائو کدام است

فلاونول های کاکائو برای کلسترول خوب است، به تنظیم قند خون کمک می کند و موجب کاهش حملات قلبی می شود و به علاوه، از تاثیرات پرتو های مضر خورشید جلوگیری می کند. تئوبرومین که در شکلات های کاکائویی موجود است، به همراه کافئین موجود باعث ایجاد احساس نشاط می شود. همچنین تریپتوفان اندکی که در کاکائو وجود دارد تولید سرتونین را در مغز افزایش می دهد که موجب احساس خوشحالی و سرخوشی در فرد می شود. فنیل اتیل آمین که به مقدار زیاد در کاکائو وجود دارد نیز همین تاثیر را دارد.

خواص قهوه چیست

آنتی اکسیدان ‌های قهوه موجب کاهش احتمال حمله قلبی و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر، دیابت نوع ۲، بیماری پارکینسون و دیوانگی می شوند. این مواد همچنین جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان ‌ها (مانند سرطان پوست) و مشکلات بپش قلب را بر عهده دارند. بنابر آزمایشات انجام شده، شخصی که روزانه ۲ الی ۴ فنجان قهوه بنوشد، از کسی که قهوه ننوشیده است، میل کمتری برای خودکشی دارد. نوشیدن مکرر و پشت سر قهوه (۴ فنجان یا بیشتر در روز) باعث کاهش ۵۰ درصدی احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود.

تعرفه واردات پودر کاکائو و دانه کاکائو

فروش پودر کاکائو آلکالایز لاتامارکو

 

 

ثبت نظر

Scroll
طراحی سایت