لباس عروس در کشور های دیگر

لباس عروس در کشور های دیگر

روز عروسی بی شک مهم ترین روز برای هرکس در زندگی است. همه افراد چه عروس و چه داماد ترجیح می دهند که به بهترین شکل خود را برای این روز آماده کنند. هر کشور مراسم و آداب و رسوم متفاوتی دارد . در بعضی از کشور ها مثل هندوستان ترجیح می دهند که با لباس سنتی خود که نسل هاست آن را می پوشند عروسی کنند و در بعضی از کشور ها ترجیح میدهند از لباس های مدرن برای این روز استفاده کنند. لباس ها در کشور ها به رنگ های مختلف است ، ما ایرانیان به رنگ سفید برای لباس عروس عادت کرده ایم حال آنکه در کشوری مثل ژاپن از رنگ قرمز برای لباس عروس استفاده میکنند. جالب است بدانید که برای مثال در کشور هندوستان پوشیدن لباس سفید در روز عزا مناسب است و آنها در روز عروسی اکثرا رنگ های قرمز را ترجیح میدهند. در این قسمت مایلیم تا چند نوع لباس عروسی که از کشور های مختلف را برای شما جمع آوری کرده ایم نشان دهیم.

1- ایتالیا

در کشور ایتالیا بیشتر اوقات از لباس سبز رنگ برای لباس عروس استفاده میکنند. زیرا که بر این باورند این رنگ برای آنها شانس و برکت می آورد. با اینکه رنگ سهید بسیار پرطرفدار است اما آنها هم چنان از رنگ سبز برای لباس و حتی اکسسوری استفاده میکنند.

لباس عروس در کشور های دیگر

2-پرو

در کشور پرو به خصوص در پایتخت این کشور لیما از لباس هایی با دامن چند لایه و با رنگ قرمز و سیاه استفاده میکنند.

لباس عروس در کشور های دیگر

3-ژاپن

در ژاپن عروس ها کیمونو به رنگ سفید می پوشند و از کلاه هایی که از ابریشم و تور هستند استفاده میکنند. هدف از این کلاه مانند این است که حسودی ها و چشم بد از عروس دور شود.

لباس عروس در کشور های دیگر

 

4– اندونزی

در اندونزی هر جزیره آداب و رسوم خاص خود را دارد. اما اکثرا عروس ها لباس هایی با پارچه های براق و پر از نقش استفاده می کنند.

لباس عروس در کشور های دیگر

 

5-هندوستان

در هندوستان اکثریت عروس ها لباس قرمز پوشیده و 16 عدد جواهرات و یا اکسسوری استفاده میکنند.

لباس عروس در کشور های دیگر

 

6-کره

در کره جنوبی هزاران سال است که عروس ها از لباسی به نام ’Hanbok’ استفاده می کنند. و در کره شمالی از لباسی به نام ’Joseon-ot’ برای لباس عروسی استفاده میکنند. این لباس ها از جنس پنبه و یا ابریشم بوده و شامل بلوز آستین بلند و دامن بلند میباشد.

7-نیجریه

لباس های عروس در کشور نیجریه بیشتر به لباس های هندی شباهت دارد و از همان جنس میباشد.

لباس عروس در کشور های دیگر

تیم یوزال مگ

 

به اشتراک بگذارید:

0 comments

  • Hello, guest